Genel Bilgi
Kod | ECS550 |
Ad | Sağlık Hukuku |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 10. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Didem YILMAZ ORAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DİLEK ÖZCENGİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık hizmetleri konusunda ortaya çıkabilecek hukuki sorun ve uyuşmazlıkları mevzuat ve ilgili kurumlar çerçevesinde analiz etme ve yorumlayabilme kapasitesinin güçlendirilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Genel giriş ve kavramlar, temel sağlık kurum ve kuruluşları, hasta ve hekim hak ve yükümlülükleri,ukukumuzda sözleşme kavramı, idare hukuku temel kavramları, idarenin sorumluluğu.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Sağlık Hukuku, Edit. Hediye Bahar Sayın 2016, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016. İlgili mevzuatlar.
Notlar
Sağlık Hukuku, Edit. Hediye Bahar Sayın 2016, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016. İlgili mevzuatlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hukuk ve sağlık hukukuna ilişkin temel ve güncel bilgileri takip eder. |
ÖÇ02 | Hukuk ve sağlık hukukunun temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Sağlık hizmetleri konusunda ortaya çıkabilecek hukuki sorun ve uyuşmazlıkları mevzuat ve ilgili kurumlar çerçevesinde analiz eder. |
ÖÇ04 | Sağlık hizmetleri ve kurumları konusunda ortaya çıkan yasal sorunları yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | Mevzuat ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Temel Sağlık Kurum ve Kuruluşları | Mevzuat, sözleşmeler, bildirgeler, literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Hasta Hak ve Yükümlülükleri | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
4 | Hekim Hak ve Yükümlülükleri | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Hukukumuzda Sözleşme Kavramı | MMevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Hekimin Sözleşmeden Doğan Hukuki Sorumluluğu | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Tıbbi Müdahalenin Hukuka Uygunluk Şartları | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | İlgili mevzuat ve yayınları okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Hukukumuzda Haksız Fiil Sorumluluğu | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | Hekimin Sözleşme Dışı Sorumluluğu ve Sağlık Kuruluşlarının Sorumluluğu | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Cezai Sorumluluk | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Tıbbi Müdahaleden Kaynaklanan Cezai Sorumluluk | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | İdare Hukuku Temel Kavramlar | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
14 | İdarenin Sorumluluğu | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Sağlık Hizmetlerinde İdarenin Sorumluluğu | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Mevzuat, literatür, uyuşmazlık örnekleri okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |