Genel Bilgi
| Birim | KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Bilgisayar Programcılığı | |
| Kod | BL233 |
| Ad | Veri Yapıları |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı öğrenciye programlama uygulamalarında temel veri yapılarını ve algoritmalarının nasıl kullanılabileceği bilgisini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Veri yapılarına giriş,Veri yapıları ve temel veri modelleri,Liste ve bağlantılı listeler,İşaretleyiciler,Dizilerin bellekte gösterimi ve infix-prefix-postfix,İterasyon ve özyinelemeli fonksiyonları,Yığın veri modeli,Kuyruk veri modeli,Ağaç veri modeli,Graf veri modeli,Sıralama algoritmaları,Sıralama algoritmaları,Arama algoritmaları,Arama algoritmaları; konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları Mahir ATMIŞ
Notlar
Veri Yapıları ve Algoritmalar, Rifat Çölkesen
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Algoritma tasarımının temellerini öğrenir ve önemini anlar. |
| ÖÇ02 | Temel ve karmaşık veri yapılarını anlar ve bunları problemlerin çözümünde kullanır. |
| ÖÇ03 | Veri Modelleri (bağlantılı liste, yığın, kuyruk, ağaç gibi) ile geliştirilecek bir yazılım içinde veri modellerini kullanır. |
| ÖÇ04 | Öğrenci kendisi yeni veri yapıları tanımlar. |
| ÖÇ05 | Arama, sıralama ve özel amaçlar için ağaç yapılarından faydalanır. |
| ÖÇ06 | Algoritmaların performanslarını ölçmesini bilir. |
| ÖÇ07 | Probleme uygun veri yapısını seçmeyi öğrenir. |
| ÖÇ08 | Temel sıralama algoritmalarını bilir ve bu algoritmaları yazılım tasarımı aşamasında kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir | 2 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Veri yapılarına giriş | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Veri yapıları ve temel veri modelleri | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Liste ve bağlantılı listeler | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | İşaretçiler | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Dizilerin bellekte gösterimi ve infix-prefix-postfix | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | İterasyon ve özyinelemeli fonksiyonları | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Yığın veri modeli | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Kuyruk veri modeli | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Ağaç veri modeli | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Graf veri modeli | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Sıralama algoritmaları | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Sıralama algoritmaları (devam) | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Arama algoritmaları | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Arama algoritmaları (devam) | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||