Genel Bilgi
Kod | SRT201 |
Ad | Çamur Tornasında Şekillendirme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çamur tornasını kullanarak günümüz sanat anlayışına uygun seramik ürünler yaratmak.
Dersin İçeriği
Öğrencilere seramik tornası, çamurun özellikleri ve tornada çalışma prensipleri hakkında bilgi vermek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
COOPER Emmanuel, Seramik ve Çömlekçilik, Ankara, 1978
Notlar
COSENTINO Peter, Pottery Technıgues, London, 1996. BIRKS Tony, The Complete Potters’s Companion, 1993.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik tornasını, çamurun özelliklerini ve tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygular |
ÖÇ02 | Farklı formları şekillendirir |
ÖÇ03 | Kulp, kapak, emzik ve ayak çalışmalarını uygular |
ÖÇ04 | Öğrencinin gerçekleştirdiği çalışmalar tamamlandığında değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çamur tornasının tanıtılması, Tornada kullanılan çamur bünyelerin tanıtılması. Tornada kullanılan yardımcı aletlerin ve işlevlerinin tanıtılması, Çamur yoğurma yöntemlerinin anlatımı, Tornada şekillendirme yönteminde merkeze getirme, içini oyma, çeki verme ve silindir yapımının pratikte gösterilmesi, | Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
2 | Tornada çamuru merkeze getirme, içini oyma ve çeki verme çalışmaları. 1 | Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Tornada çamuru merkeze getirme, içini oyma ve çeki verme çalışmaları. 2 | Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Tornada çamuru merkeze getirme, içini oyma ve çeki verme çalışmaları. 3 | Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Tornada çamuru merkeze getirme, içini oyma ve çeki verme çalışmaları 4 | Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma 1 | Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma 2 | Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Tornada şekillendirilmiş birimlerden oluşturulacak özgün form ve yüzey tasarımı için eskizlerin değerlendirilmesi ve uygulama süreci. 1 | Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Tornada şekillendirilmiş birimlerden oluşturulacak özgün form ve yüzey tasarımı için eskizlerin değerlendirilmesi. 2 | Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Tornada şekillendirilmiş birimlerden oluşturulacak özgün form ve yüzey tasarımı için eskizlerin değerlendirilmesi. 3 | Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Kurgu ve düzenlemesi tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. | Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Dekor uygulama, çalışmayı kurutmaya bırakma, | Astar hazırlama ve astarlama, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Kuruyan çalışmaların fırına yerleştirilmesi ve bisküvi fırınının yakılması. | Fırın yükleme ve yakma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Bisküvi pişirimi yapılan sürünlere sır uygulanması ve sır fırının yakılması. | Sır hazırlama ve sırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |