Genel Bilgi
Kod | SRT242 |
Ad | Seramikte Yüzey Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin seramik çalışmalarında gereksinim duyabilecekleri desen çalışmalarına alt yapı oluşturabilmek amaçlanır.
Dersin İçeriği
Çeşitli görsel elemanlarla kağıt üzerinde yüzeysel kompozisyonlar yapılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel Tasarım, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Prof. Dr. Kerim Çınar, Mimar Semra Çınar, 2019.
Notlar
Abdullah Demir, Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kompozisyon ilkelerini, nesne ve kavrama bağlı yeni düzenlemelerde kullanır |
ÖÇ02 | Tasarımlarını oluştururken kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunur |
ÖÇ03 | Verilen konuya bağlı yaratıcı ve özgün çözümler geliştirir. |
ÖÇ04 | Elemanter sistem ile yüzey biçim ilişkileri geliştirir. |
ÖÇ05 | Seramik modül üretim tekniklerini tanımlar |
ÖÇ06 | Birim özelliklerine göre modülleri tanımlar |
ÖÇ07 | Projenin teknik ve perspektif çizimlerini yapar |
ÖÇ08 | Plastik şekillendirme yöntemleri ile yüzey tasarımını tarif eder |
ÖÇ09 | Uygulaması yapılacak olan tasarımları planlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel sanat eğitiminde geçen temel terimler. Görsel Sanat Elemanları. Görsel Sanat İlkeleri. Seramik modül üretim teknikleri; plastik şekillendirme, presle şekillendirme, dökümle şekillendirme. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Döküm ile yüzey tasarımı. Seramik modül üretim teknikleri. Birim özelliklerine göre modüller; esas modüller, yardımcı modüller. Kullanım ve uygulama özelliklerine göre modüller; mimaride dış cephe, iç mekan, heykel ve diğer örnekler. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Projenin teknik ve perspektif çizimlerinin gerçekleştirilmesi. Yüzey biçim ilişkisi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Yüzey-biçim ilişkisi, form-fon ilişkileri, ritim ve tekrar, zıtlık ve tasarıma etkisi, zıtlık ve denge, ışık-gölge Yüzeyin yeniden biçimlendirilme çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman. Araştırma, eskiz, eleştiri. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Form-Fon İlişkileri, Ritm Ve Tekrar. Kişisel yorum çalışmaları. Tasarımların değerlendirilmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Form-Fon Iliskileri, Isik-gölge çalismasi. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Plastik şekillendirme yöntemleri ile yüzey tasarımı. Tasarım konuları hakkında ögrencilerle konuşma,fikir ,konu,kavram gibi kendi secimlerini düşünme zamanı verme. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Plastik şekillendirme yöntemleri ile yüzey tasarımı. Öğrencilerin seçimleri ile konu belirleme ve yönlendirme. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Verilen proje doğrultusunda tartışmalar. Araştırma, eskiz, eleştiri. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Teslim edilen projenin geliştirilmesi. Form Tekrarı- Form Artımı. Tasarımların değerlendirilmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tam tekrar, aralıklı tekrar, değişen tekrar. Yapılacak tasarımlarla ilgili araştırmaların sunulması. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Uygulaması yapılacak olan tasarımların sunumlarının yapılması. Yüzey Değerlendirmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tasarımlara devam edilmesi. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FINAL EXAM | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |