Genel Bilgi
Kod | SRS316 |
Ad | Mimari Seramikler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mimaride kullanılan işlevsel ve görsel seramiklerin tasarlanması sürecinde gereken temel bilgilerin kazandırılması ve üretimine dönük tasarım mantığının oluşturulmasıdır.
Dersin İçeriği
Mimaride kullanılan iç mekan ve dış mekan seramiklerinde bulunması gereken fiziksel özellikler. mimari yapının karakteristik özellikleri ile endüstriyel üretim yöntemleriyle üretilen seramikler arasındaki ilişki. Mimaride kullanılan işlevsel ve görsel seramikleri sınıflandırılması, tasarımında izlenen süreçler ve uygulama yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Konu ile ilgili çalışan sanatçıların eserlerinin incelenmesi
Notlar
Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları, internet veri tabanlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mimaride kullanılan iç mekan seramiklerde bulunması gereken fiziksel özellikleri tarif eder |
ÖÇ02 | Mimaride kullanılan dış mekan seramiklerde bulunması gereken fiziksel özellikleri tarif eder |
ÖÇ03 | Mimaride kullanılan işlevsel ve görsel seramikleri sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Tasarımında izlenen süreçleri tarif eder |
ÖÇ05 | Mimari yapının karakteristik özellikleriyle örtüşebilen ve endüstriyel üretim yöntemleriyle üretilebilen seramik rölyefler tasarlar |
ÖÇ06 | Mimari seramik uygular |
ÖÇ07 | Mimari seramiklerde İzlenecek modelleme yöntemlerini tarif eder |
ÖÇ08 | Mimari seramiklerde İzlenecek kalıplama yöntemlerini tarif eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İç mekan ve dış mekan seramikleri. Mimaride kullanılan seramiklerin görsel ve yapısal özellikleri. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Anadolu mimari seramiklerine genel bir bakış. | Konuyla ilgili araştırma yapmak, soru cevap olarak tartışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Mimari seramiklerde mekan ve seramik ilişkisi bağlamında proje belirlenme çalışmaları. Projenin gerçekleştirilmesi sürecinde doğacak güçlüklerin belirlenmesi, Çalışma yöntemlerinin tartışılması ve malzeme tespiti. Proje taslak çalışmaları. | Konuyla ilgili araştırma yapmak ,analiz etmek ve proje taslak çalışmalarına başlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Projenin gerçekleştirilmesi sürecinde doğacak güçlüklerin belirlenmesi, Çalışma yöntemlerinin tartışılması ve malzeme tespiti. Proje taslak çalışmaları. | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Uygulamaya değer taslakların seçimi. Araştırma ve uygulama çalışmaları. Çalışmaların değerlendirilmesi | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması ve uygulanmaya başlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Taslakların ölçülendirilmesi. Planlarının çizilmesi. Parça eklemeli çalışmalarda, parça detaylarının çizimleri. | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Projede kullanılacak olan modelleme plakalarının dökümü ve hazırlanması | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Projede Modelleme Yöntemlerinin Belirlenmesi | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Projede Modelleme Yöntemlerinin uygulanması | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Projede Kalıplama Yöntemleri. Tek cidarlı seramik ürünler. Uygulama. | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Projede Kalıplama Yöntemleri. Çift cidarlı seramik ürünler. Uygulama. | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Seramik Fırınına hazırlık aşamaları. Teorik ve uygulama bilgilerinin anlatılması. | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Endüstriyel ürün sırlanması hakkında bilgi aktarımı. Sırlama ve fırınlama çalışmaları. | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sırlama ve fırınlama çalışmaları. Fotoğraflama ve sunum için hazırlık çalışmaları | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |