SRT346 Geleneksel Türk Çini Teknolojisi

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT346
Ad Geleneksel Türk Çini Teknolojisi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü ÇİĞDEM TOĞRUL KARA
Dersin Öğretim Elemanı ÇİĞDEM TOĞRUL KARA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Geleneksel sanatlarımızdan olan Selçuklu ve Osmanlı döneminde yaygın olarak kullanılan sanatımızın sanatsal olarak sürdürebilirliğinin uygulamalı çalışmalarının yapılması amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Geleneksel Türk Çini Teknolojisi dair detaylar

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Zehra ÇOBANLI - Gönül ÖNEY- Anadolu'da Türk Devri Çini ve Seramik Sanatı - Metin SÖZEN, Geleneksel Türk El Sanatları- Oktay ASLANAPA, Türk Sanatı- İnci A. Birol, F. Çiçek Derman Türk Tezyini Sanatları Motifler

Notlar

Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları, internet veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Geleneği öğrenerek ,uygulama çalışmalarını yapar
ÖÇ02 Geçmişten günümüze çini sanatında yaşanan değişimleri analiz eder
ÖÇ03 Geleneksel çamur, astar, boya ve sır teknolojisini öğrenir
ÖÇ04 Gelenekten yararlanarak günümüzde yeni tasarımlar yapabilir
ÖÇ05 Çini üretim ve pişirim tekniklerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dini ve anıtsal mimaride kullanılan Selçuklu ve Osmanlı çini Sanatı örneğinin proje konusu olarak saptanması Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
2 Projenin geleneksel motif tasarlama kurallarına göre çizim çalışmalarının yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
3 Çizilen projenin kompozisyonlarının incelenmesi, uygulama çalışmalarının planlanması Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 Projenin uygulama yöntemlerinin belirlenmesi ve malzeme hazırlanması Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Çini tekniğinde seçilen projenin şablonlarının çıkarılması ve delinmesi Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
6 Uygulama için delinen desenin uygulanacak olan ürüne kömür tozu ile zemine aktarılması Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
7 kömür tozu ile ürün zeminine kopyalanan desenin tahrir boyasının hazırlanması ve uygulanması Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Çini boyalarının hazırlanması Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
10 Çini boyama tekniklerinin belirlenmesi Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
11 Çini boyama tekniklerinin uygulanması Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
12 Çini boyama tekniklerinin uygulanmasının devam edilmesi Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
13 Sırlı pişirimin yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Fırınlama Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Projenin montajı Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 02:33