Genel Bilgi
Kod | ELS228 |
Ad | EM Dalgaların Biyolojik Etkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektromanyetik dalgaların özelliklerinin öğrenilmesi, farklı dalga tiplerinin olası etkilerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
Spektrum kavramı, elektro manyetik dalgaların özellikleri, elektrik alanları, manyetik alanlar, elektromanyetik alanlar, elektro manyetik dalgaların dokulara etkileri, uzun vadeli zararları ve bu zararlara karşı alınabilecek tedbirler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notlar
Notlar
Ders notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektromanyetik dalgaların fiziksel özelliklerini anlamak |
ÖÇ02 | Elektromanyetik spektrum kavramını anlamak |
ÖÇ03 | Radyo dalglarını anlamak |
ÖÇ04 | Mikrodalgaları anlamak |
ÖÇ05 | Kızılötesi dalgaları anlamak |
ÖÇ06 | Ultraviyole dalgaları anlamak |
ÖÇ07 | Yüksek güçlü dalgaları anlamak |
ÖÇ08 | İyonize eden radyasyonu bilmek ve biyolojik etkilerini anlamak |
ÖÇ09 | Elektromanyetik dalgaların zararlı etkilerine karşı korunma yaklaşımlarını bilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik ile ilgili kavramları bilir, elektronik devre elemanlarını tanır, elektronik devre elemanlarını ilgili devrede kullanır ve elektriksel ölçmeleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır ve girişimci ruha sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır ve elde ettiği verilerin analizini yaparak arıza ve bakım işlemlerini gerçekleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik dalgaların fiziksel özellikleri | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Elektromanyetik spektrum | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Radyo dalgları | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Mikrodalgalar | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kızılötesi dalgalar | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ultraviyole dalgalar | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yüksek güçlü dalgalar | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | İyonize etmeyen radyasyon | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | İyonize eden radyasyon ve etkileri | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Elektromanyetik dalgaların dokular üstündeki etkileri | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | elektromanyetik dalgaların uzun vadeli etkileri | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Elektromanyetik dalgaların zararlı etkilerine karşı korunma: Ölçüm Aletleri | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Elektromanyetik dalgaların zararlı etkilerine karşı korunma: Korunma Ekipmanları | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Elektromanyetik dalgaların zararlı etkilerine karşı korunma: Proaktif Önlemler | kaynaklardan araştırma ve tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |