Genel Bilgi
Kod | ZTP107 |
Ad | Matematik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Melis ÇELİK GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Melis ÇELİK GÜNEY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, matematiğin en önemli konularından olan sayılar, denklemler, logaritma, mutlak değer, toplam ve çarpım sembolü, matris ve determinant ile ilişkili olan problemleri analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Sayılar, Özdeşlikler, Denklemler ve Eşitsizlikler, Mutlak değer, Logaritma, Tümevarım İlkesi, Toplam ve Çarpım Sembolü, Matris ve Determinant
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders sunumları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar, ondalıklı sayılar, asal sayılar, üslü ve köklü sayıları tanır ve ilgili problemleri çözer. |
ÖÇ02 | İkinci dereceden denklem ve eşitsizliklerin özelliklerini açıklar, bunlarla ilgili denklemleri çözer. |
ÖÇ03 | Mutlak değer ve eşitsizliklerle ilgili denklemleri çözer. |
ÖÇ04 | Logaritma kavramını açıklar ve ilgili problemleri çözer. |
ÖÇ05 | Tümevarım kavramını öğrenir, toplam ve çarpım sembolleriyle ilgili soruların çözümlerini yapar. |
ÖÇ06 | Matris ve determinant kavramlarını öğrenir, hesaplamalarını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematiğe Giriş | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Doğal sayılar | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Tam sayılar | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Rasyonel sayılar | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Ondalıklı sayılar | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Asal sayılar | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Üslü Sayılar | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Köklü sayılar | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | İkinci dereceden denklemler ve eşitsizlikler | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Mutlak değer | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Logaritma | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Toplam ve çarpım sembolü | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Matris | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Determinant | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |