Genel Bilgi
Kod | IKS405 |
Ad | Şehir ve Bölge Ekonomisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bölgesel ekonomi, ekonomik sistemlerin mekansal karakterinin anlaşılabileceği bir çerçeveyi temsil eder. Ekonomik faaliyetin alan üzerinde dağılımını belirleyen faktörleri belirlemeye ve bu dağılımın değiştikçe bireyler ve topluluklar için önemli sonuçlar doğuracağına dikkat çekmeye çalışıyoruz
Dersin İçeriği
Şehirciliğe Giriş,Şehirciliğin Evrimi,Kent Kuramları
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kent Ekonomisi- İsmet Kılınçaslan
Notlar
Bölgesel Kalkınma ve Gelişme Stratejileri-Mustafa Ildırar(2004)-Nobel Kitabevi, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bölge kavramı ve bölge tanımının geçirdiği değişim sürecini analiz eder |
ÖÇ02 | Bölge planlama, bölgesel kalkınmaya yönelik teorik yaklaşımlar ve izlenen politikaları anlar |
ÖÇ03 | Üretim sektörlerinin tarihsel gelişimini analiz eder |
ÖÇ04 | Bölgesel ve kentsel hedefler analiz edilir. |
ÖÇ05 | Kentsel yoksulluk kavramı ve çeşitleri öğrenilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kentsel ve Bölgesel İktisada Giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bölgeler, Kentleşme ve Kentsel ve Bölgesel Sistem | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bölgesel Gelişme ve Postmodern Yaklaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ekonomik faaliyetler ve yer seçim kuramı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bölgesel Hedefler ve Politikalar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kentsel ve Bölgesel İktisada İlişkin Tarihi Görüşler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dışsal yığılma ekonomileri ve kümelenme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Neoklasik Bölgesel Büyüme ve Yerleşim Yeri Teorileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Alternatif Bölgesel Büyüme ve Yerleşim Yeri Teorileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Öğrenme, Bilgi ve Şehirler-Bazı Teoriler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye de Kentsel Sorunlar Programlar ve Planlama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiyede bölgesel eşitliksizlik sorunları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kentsel yoksulluk | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |