Genel Bilgi
Kod | BUSS301 |
Ad | Principles of Marketing |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma unsurlarını içeren stratejik pazarlama planının öğrenilmesini sağlamak, pazarlamanın toplum içindeki rolünü anlatmak ve stratejik pazarlama planlarında tüketicilerin neden dikkate alındığını açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, pazarlamanın tanımı, stratejik pazarlama planı, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirmesi, pazar hedefleme ve konumlandırma, pazarlama araştırması, örgütsel pazarlar ve tüketici davranışları konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Principles of Marketing, Global Edition, 17/E Philip T. Kotler
Notlar
Online makale veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir, stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir. |
ÖÇ02 | Pazarlama araştırmasının temellerini öğrenebilir. |
ÖÇ03 | Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ05 | Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modern Organizasyonlarda Pazarlama | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Pazarlama Planı | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pazarlama Çevresi | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tüketiciyi Anlama | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Rol Oynama |
5 | Örgütsel Satın Alma Davranışını Anlama | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Pazarlama Etiği ve Kurumsal Sorumluluk | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Arasınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pazar Bölümleme ve Konumlandırma | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ürün Yönetimi: Marka ve Kurumsal Kimlik Yönetimi | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ürün Yönetimi:Ürün Yaşam Eğrisi, Ürün Geliştirme Stratejileri | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yeni Ürün Geliştirme | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Öğrenci Sunumları 1 | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
14 | Öğrenci Sunumları 2 | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Öğrenci Sunumları 3 | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |