Genel Bilgi
| Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
| İKTİSAT PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | BUSS303 |
| Ad | Corporate Finance |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, işletme finansının temel kavramlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste, finansal tabloları okuma, finansal analiz, finans matematiği öğrenilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fundamentals of Financial Management; James Van Horne and John M.Wachowicz, Jr.
Notlar
Fundamentals of Corporate Finance; Alan J. Marcus, Richard A. Brealey and Stewart C.Myers
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Oran yöntemi ile finansal analiz yapar |
| ÖÇ02 | Kara geçiş noktasını hesaplar. |
| ÖÇ03 | Kaldıraç derecesi hesaplar. |
| ÖÇ04 | Paranın zaman değerini hesaplar. |
| ÖÇ05 | Sermaye maliyeti hesaplar. |
| ÖÇ06 | Sermaye bütçelemesi tekniklerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 2 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 2 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 4 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 2 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 3 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Finansal analize giriş | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Finansal analiz 1 | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Finansal analiz 2 | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Finansal analiz 3 | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Finansal analiz 4 | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
| 6 | Kara geçiş analizi | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
| 7 | Kaldıraç analizi | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
| 8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Paranın zaman değeri 1 | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Paranın zaman değeri 2 | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Paranın zaman değeri 3 | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Paranın zaman değeri 4 | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Sermaye bütçelemesi 1 | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Sermaye bütçelemesi 2 | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Sermaye maliyeti | Finansal Yönetim kitabının ilgili bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||