Genel Bilgi
Kod | ECOZ302 |
Ad | International Economics II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİKRET DÜLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, uluslararası ticaretin parasal yönünü teorileri ile analiz etmeyi, ödemeler bilançosu hesabını, kur ve uluslararası para sistemlerini açıklamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Dış Ödemeler Bilançosu-Döviz Piyasası Analizleri-Döviz Piyasası Analizleri ve Döviz Kurunu Açıklamaya Yönelik Yaklaşımlar-Dış Denkleşme- Ulusal Gelir Değişmeleri ve Öteki Mekanizmalar-Uluslararası Para Sistemi-Açık Ekonomilerde Para, Maliye ve Kur Politikası Analizleri- İç ve Dış Ekonomik Denge-Açık Ekonomilerde Toplam Talep ve Toplam Arz Modeli ile Makroekonomik Denge
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat, Teori Politika ve Uygulama Paul Krugman, Maurice Obstfeld and Marc Melitz; International Economics: Theory and Policy, Pearson Education, London, 2018. R.J. Carbaugh; International Economics, Cengage Learning, Boston, 2015.
Notlar
Maurice Obstfeld & Kenneth Rogoff, Six Major Puzzles in International Macroeconomics: Is There a Common Cause?
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi ve ekonomik birleşmeleri anlayabilmek. |
ÖÇ02 | Avrupa Birliğinin kuruluş amaçlarını kavrar |
ÖÇ03 | Türkiye'nin dış ticaret yapısını anlar ve analiz eder |
ÖÇ04 | İç ve dış denkleşmenin ne olduğunu kavrar |
ÖÇ05 | Döviz Piyasasını anlama ve döviz kuru sistemlerinin işleyişini anlar |
ÖÇ06 | Farklı döviz kuru politikalarının etkilerini tartışır |
ÖÇ07 | Türkiye'nin cari açık sorununu, nedenleriyle analiz eder |
ÖÇ08 | Açık ekonomilerde makro ekonomik dengeyi anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dış Ödemeler Bilançosu | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Döviz Piyasası Analizleri | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Döviz kurları, Faiz oranları ve Faiz Paritesi | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Döviz Kuru teorileri | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ödemeler Bilançosu Denkleşmesi: Kur ve Fiyat Mekanizması | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ödemeler Bilançosu Denkleşmesi: Ulusal Gelir ve Diğer Mekanizmalar | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dış Ticaret Politikaları ve Ekonomik Kalkınma İlişkisi | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uluslararası Para Sistemi Dünü ve Bugünü | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Uluslararası Bankacılık, Borçlar ve Riskler | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Uluslararası kuruluşlar: IMF, Dünya Bankası vd. | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Uluslararası İktisat ve Kalkınma | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Açık Ekonomilerde Makro Ekonomik Politikalar I | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Açık Ekonomilerde Makro Ekonomik Politikalar II | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel değerlendirme I | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Genel Değerlendirme II | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |