Genel Bilgi
Kod | ECOS409 |
Ad | Game Theory |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SANLI ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Oyun teorisine ilişkin hem teorik hem de uygulamalı bilgiler vermek ve iktisat biliminde oyun teorisini kullanabilmek
Dersin İçeriği
Oyun Teorisinin Temel Kavramları, Oyun Teorisi Tekniklerinin İncelenmesi, Oyun Teorisinin İktisat Bilimine Uygulanması
Dersin Ön Koşulu
Mikro iktisat ve makro iktisat bilgisi gerekir.
Kaynaklar
Mathematical Economics, Jeffrey Baldani, James Bradfield, Robert Turner, Dryden Press, 1996.
Notlar
Mathematical Economics, Jeffrey Baldani, James Bradfield, Robert Turner, Dryden Press, 1996.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oyun teorisi temellerini kavrar. |
ÖÇ02 | Oyun teorisi tekniklerini kavrar. |
ÖÇ03 | Oyun teorisini kullanarak iktisadi konularda analiz yapar. |
ÖÇ04 | Oyun teorisini kullanarak politika önerileri geliştirir. |
ÖÇ05 | Oyun teorisini kullanarak tüketici ve üretici davranış modelleri geliştirir ve karar alma süreçlerini analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oyun Teorisinin Temel Kavramları | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Oyun Teorisi Teknikleri | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Statik Oyunlar için Çözüm Konseptleri | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Geniş Biçimli Oyunlar için Çözüm Konseptleri | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eksik Bilgili Oyunlar İçin Denge Kavramları | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sinyalizasyon ve İleri İndüksiyon | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kararlı denge | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tekrarlanan Oyunlar | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İtibar Oluşumu | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Pazarlıkta itibar | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Süper Modüler Oyunlar | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Küresel Oyunlar | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İşbirlikli oyunlar | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İşbirlikli olmayan uygulamalar | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |