Genel Bilgi
Kod | ECOZ402 |
Ad | Turkish Economy |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİKRET DÜLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste Türkiye'nin iktisat tarihinin, dönemler bazında; toplumsal gelişme, ulusal gelir, bölüşüm, dünya ekonomisi ile ilişkileri ve sosyoekonomik makro göstergelerle incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Osmanlı Ekonomisinden Türkiye Cumhuriyeti Ekonomisine Geçiş-1930'lu Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm- Devletçilik dönemi- 1950'li Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm-1960'lı yıllar ve Planlı ekonomi-Kalkınma Planları-1980'li Yıllar ve Ekonomik Dönüşüm-Güncel Ekonomik Veriler Işığında Türkiye Ekonomisine Genel Bakış
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Korkut Boratav, Türkiye İktisat Tarihi
Notlar
Seçilmiş Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'de iktisat politikası oluşum süreçlerini ve bu süreçleri etkileyen içsel ve dışsal faktörleri kavrar |
ÖÇ02 | Türkiye iktisadına yön veren gelişmeleri kurumsal düzenlemeler, sayısal veriler ve nedensellik ilişkileri çerçevesinde analiz eder |
ÖÇ03 | İktisat politikalarının toplumsal gelişme, ulusal gelir, bölüşüm, genel denge, dünya ekonomisi ile ilişkiler ve sosyo-ekonomik makro göstergelere yansımalarını kavrar |
ÖÇ04 | Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz eder |
ÖÇ05 | Türkiye de 1980 yılında yaşanan dönüşümü tüm yönleriyle, nedenleri ve sonuçları ekseninde tartışır |
ÖÇ06 | Türkiye ekonomisini ulusal ve uluslararası gelişmeler kapsamında değerlendirir |
ÖÇ07 | Planlı kalkınma modeli uygulamasının nedenlerini, koşullarını ve sonuçlarını değerlendirir |
ÖÇ08 | Türkiye ekonomisinde yaşanan krizlerin neden sonuçlarını analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devletinden Türkiye Cumhuriyetine Kalan Ekonomik Yapı | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yılları | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 1930'lu Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Devletçilik Dönemi, Sermaye Birikimi Kaynakları | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 1950'li Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Savaş Sonrası Dönemde Sermaye Birikimi ve Sektörel Gelişmeler | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 1960'lı yıllar ve Planlı ekonomi | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalkınma Planları | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 1980'li Yıllar ve Ekonomik Dönüşüm | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 1980 Sonrası Para Politikası | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 1980 Sonrası Kamu Kesimi | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sektörel Gelişmeler | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Güncel Ekonomik Veriler Işığında Türkiye Ekonomisine Genel Bakış | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme I | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Genel Değerlendirme II | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |