ECOS406 Central Banking and Monetary Policy

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECOS406
Ad Central Banking and Monetary Policy
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Merkez bankalarının son yıllarda kazandığı önemi göz önünde tutarak ve bu önemin bir yandan ülkeler arasındaki siyasi iktisadi birleşmelerden, diğer yandan yeni ekonomilerin dünya sahnesine çıkmalarından ve nihayet önemi artan uluslararası sermaye hareketlerinden kaynaklandığını hatırlayarak, bu dersin amacı 1. Para politikası araç ve amaç fonksiyonlarında merkez bankalarının rolünü ortaya koyarak özellikle sermaye hareketleri serbestleşmesinin merkez bankaları cari ve analitik bilançoları üzerindeki etkileri incelemek ve anlamak 2. merkez bankası amaç fonksiyonunu anlamak; 3. Merkez bankalarının bağımsızlık, enflasyon hedeflemesi ve rezerv yönetimlerinin iktisadi sonuçlarını incelemek; 4. TCMB nin yukarıda çizilen üç maddelik çerçevedeki konum ve çalışmalarını anlamak ve analiz ederek geleceğe yönelik çıkarımlar yapma becerisi kazanmak; olarak belirlenmektedir.

Dersin İçeriği

Para ve Para Politikasına İlişkin Modern Yaklaşımlar; Finansal Sistem ve Bankacılık; Bankacılık ve Merkez Bankacılığı; Merkez Bankasının Bağımsızlığı; Güvenilirlik, Şeffaflık ve Hesapverebilirlik ilkelerinin Önemi.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Mishkin, F. S. (2012). The Economics of Money, Banking and Financial Markets (The Pearson Series in Economics).

Notlar

Hartmann, P., & Smets, F. (2018). The first twenty years of the European Central Bank: monetary policy.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Para politikasında merkez bankalarının yeri ve rolünü anlar
ÖÇ02 Sermaye hareketleri karşısında merkez bankası bilançolarındaki değişimin iktisadi sonuçlarını analiz eder
ÖÇ03 Merkez bankası bağımsızlığı, rezerv yönetimi ve enflasyon hedeflemesi ve bunların iktisadi sonuçlarını analiz eder
ÖÇ04 Fiyat istikrarını sağlamak için gerekli politikaları önerir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi analiz yöntemlerini uygular. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Merkez Bankalarını Rolü ve Önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 TCMB ve tarihçesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Merkez Bankası Analitik Bilançosu Analizi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Merkez Bankası Politika Araçları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Para Politikasının Amacı ve Önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Maliye Poltikası ile Bağdaştırma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Geleneksel Olmayan Politikalar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Merkez Bankasının Bağımsızlığı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Enflasyon Hedeflemesinin Temelleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Diğer ülke merkez bankalarının incelenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 FED ve Politikaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 AMB ve Politikaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 TCMB ve Finansal İstikrar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Finansal İstikrar İçin Rezerv Opsiyon Mekanizması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final 2 sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 08:40