Genel Bilgi
Kod | MK555 |
Ad | Computational Mechanics I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEBİL YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Matlab yardımıyla mekanik problemlerinin çözümü
Dersin İçeriği
Matlab temelleri, Calculus uygulamaları. Çeşitli mekanik problemlerinin çözümü
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisini ile donanımlı olma |
ÖÇ02 | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma ve bunları uygulayabilme |
ÖÇ03 | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
ÖÇ04 | Diferansiyel denklemleri tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matrisler | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Matlab kullanım alanı | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Matlab esasları özet 1 | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Matlab Esasları özet 2 | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Matlab Esasları özet 3. | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Matlab esasları özet 4 | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Matlab esasları özet 5 | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Fonksiyonlar | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Polinomlar | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Trigonometrik, Inverse, Hyperbolik Fonksiyonlar-Kullanım alanları 1 | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Trigonometrik, Inverse, Hiperbolik fonksiyonlar. Kullanım alanları 2 | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ara Sınav | İlgili slayt çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
13 | Kirişlerin eğilmesi | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kirişlerin burkulması | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kirişlerin serbest titreşimi | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yıl Sonu Sınavı | İlgili slayt çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl Sonu Sınavı | İlgili slayt çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |