MK020 Design of Thermal Systems

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MK020
Ad Design of Thermal Systems
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ORHAN BÜYÜKALACA


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı, ısıl sistemlerin tasarımında karşılaşılan kütle, enerji, entropi ve ekserji denge denklemlerinin çözümünü bir denklem çözücüsü yazılımı vasıtasıyla yapabilmeyi öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Isıl sistemlere giriş, programlama dillerine giriş, denklem çözücü yazılımlara giriş, temel bilgilerin gözden geçirilmesi (termodinamik, ısı transferi, akışkanlar mekaniği), ısıl sistemlerin modellenmesi, programlama ile problemlerin çözümü, örnek vaka çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

Termodinamik, ısı transferi, akışkanlar mekaniği ve programlama dilleri hakkında temel bilgilere sahip olmak

Kaynaklar

Ders notları öğrencilere haftalık olarak dağıtılır.

Notlar

1) Design of thermal systems, W.M. Stoecker, MvGraw-Hill 2) Thermal System Design and Simulation, P.L. Dhar, Elsevier Ltd. 3) Mastering EES, S. Klein and G. Nellis, F-Chart Software


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Termodinamiğin temel yasalarını anlar.
ÖÇ02 Termal sistem tasarımı için temel ısı transferi ve akışkanlar dinamiği hesaplamalarını yapar.
ÖÇ03 Bir yazılım kullanarak termal sistem tasarımı için temel denklemleri çözer.
ÖÇ04 Eğri uydurma, enterpolasyon ve optimizasyon tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
ÖÇ05 Gaz akışkanlı güç çevrimlerini temel olarak tasarlama becerisi kazanır.
ÖÇ06 Temel olarak buhar güç çevrimlerini tasarlama becerisi kazanır.
ÖÇ07 Temel olarak soğutma çevrimlerini tasarlama becerisi kazanır.
ÖÇ08 Psikrometrik analiz ve iklimlendirme sistemleri tasarlama bilgisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Literatür araştırması yapabilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Termodinamiğin temelleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Isı transferi ve akışkanlar mekaniğinin temelleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Energy Equation Solver (EES) yazılımına giriş Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Kütüphane matematiksel ve dize fonksiyonları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Kütüphane özellik işlevleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Sabitler, değişkenler, mantık yapıları, döngü yapıları, alt programlar Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Parametrik analiz Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Eğri uydurma ve enterpolasyon teknikleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
9 Optimizasyon Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Gaz akışkanlı güç çevrimlerinin tasarımı Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
11 Buharlı güç çevrimlerinin tasarımı Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 Soğutma çevrimlerinin tasarımı Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
13 Psikrometri ve iklimlendirme sistemleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
14 Isı Eşanjörü Tasarımı Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2023 09:31