Genel Bilgi
Kod | BBT132 |
Ad | Kariyer Planlama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DERYA ÖNDER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DERYA ÖNDER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Her bireyin kariyer planlama süreci kişisel özellikleri, ilgi, yetenek ve değerlerine göre farklıdır. Bu derste öğrencilerin üniversite aşamasında kariyer hedefleriyle ilgili kendilerini tanımaları, yeteneklerini, değerlerini belirlemeleri, güçlü ve geliştirilebilir yönlerini belirlemeleri sağlanacaktır. İş dünyasında konusunda uzman kişilerle beyin fırtınası olanakları yaratılacaktır. Dönem sonunda elde edilen bu farkındalıklarla her öğrenci için kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kariyerle ilgili kavramlar (Koçluk, Mentörlük, Özyeterlilik, Özgüven, Yetenek, Duygusal Zeka, Liderlik vb) Kariyer planlama kriterleri (kişisel özellikler, değerler, SWOT analizi vb) sektörden ilgili kişilerle beyin fırtınası, bireysel kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Creative Career Coaching (Theory into Practice);ByLiane Hambly, Ciara Bomford
Notlar
Ders sırasında uygulanan çeşitli koçluk araçları Koçluk Araçları (Dr.Umut Ahmet Tarakçı) İlgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyerle ilgili kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | CV nasıl hazırlanır öğrenir |
ÖÇ03 | Kendisine ait güçlü ve geliştirilebilir yönlerini keşfeder |
ÖÇ04 | Kısa ve uzun vadeli kariyer vizyonu oluşur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bölüm Tanıtımı-1 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Bölüm Tanıtımı-2 | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Hafta: Ben Kimim: Kişilik Envanteri ve Değerler | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Ben Kimim (SWOT analizi) | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Maslow Hiyerarşisi | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | Hedef belirleme. | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım |
7 | İletişim teknikleri ve Dinleme çalışmaları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CV hazırlama kriterleri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
10 | Girişimcilik ve Girişimci nedir | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Motivasyon (Sektörden konuşmacı daveti) | Konuşmacının araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Bilinçli Farkındalık nedir. İş dünyasında bilinçli farkındalık. | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Duygusal Zeka ve iş dünyasında duygusal zeka | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Şiddetsiz İletişim | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Vizyon (Kısa ve uzun vade vizyon çalışması) | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |