Genel Bilgi
Kod | ME251 |
Ad | Applied Mathematics For. Mech. Eng. |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel analiz derslerinde öğrenilenlerin bir üst seviyeye, uygulamalara taşınması
Dersin İçeriği
İleri analiz konuları, türev uygulamaları, seriler ve temel diferansiyel denklemlerin analizi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Calculus and Analytic Geometry, S. K. Stein and A. Barcellos, McGraw-Hill. Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, W. E. Boyce and R. C. Diprima, John Wiley and Sons.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Matematik bilgisinin tekrarı |
ÖÇ02 | İleri Analiz kavramlarının uygulanması |
ÖÇ03 | Problem formüle etme yeteneğinin geliştirilmesi |
ÖÇ04 | Fiziksel fenomenlerin matematiksel ifadesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seriler | Temel Cebrik işlemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yakınsama, Iraksama | Temel Cebrik işlemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yakınsama Testleri | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Güç Serileri | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Taylor Serileri | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kısmi Türevler | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Vectör Fonksiyonlar | Temel Analiz ve Lineer Cebir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Yön Türevleri | Temel Analiz ve Lineer Cebir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Çizgisel İntegraller | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Alan İntegralleri | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Diferansiyel Denklemlerin tarifi | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Birinci Mertebe Diferansiyel Denklemler | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Birinci Mertebe Diferansiyel Denklemler devamı | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Birinci Mertebe Lineer Diferansiyel Denklemler | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İkinci Mertebe Sabit Katsayılı Diferansiyel Denklemler | Temel Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Laplace Transform Metodu | Temel Diferansiyel Denklemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Laplace Transform Metodu devam | Temel Diferansiyel Denklemler | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |