Genel Bilgi
Kod | ME257 |
Ad | Strength Of Materials I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel mukavemet kavramları ve uygulamaları
Dersin İçeriği
Temel Mukavemet Prensiplerinin uygulanması: Gerilme, Gerinim, Eksenel Yük, Eğime ve Burulma momentleri, Burulma ve Eğilme Analizleri, Mohr Dairesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Mechanics of Materials, F. P. Beer and E. R. Johnston, Jr. McGraw-Hill Mechanics of Materials, R. C. Hibbeler, Prentice Hall.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel fizik kavramlarının mühendislik mukavemet analizine uygulanması |
ÖÇ02 | Basit yapı elemanlarını tanımak |
ÖÇ03 | Temel yapı elemanlarının mukavemet analizini ve tasarımını yapabilmek |
ÖÇ04 | Temel matematik kavramların uygulanması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gerilme, gerilme türleri ve emniyet faktörü | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Gerinme, eksenel deformasyon, termal deformasyon | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hooke kanunu, Poisson oranı, kayma deformasyonu | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Saint Venant prensibi, eksenel yük altında gerilme yığılması | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Burulma | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mil tasarımı. Gerilme yığılması | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Birinci alan momenti. Atalet momenti | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Kesme kuvvetine Moment diyagramları | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Kesme kuvvetine Moment diyagramları devamı | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Basit eğilme | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Simetrik kesitlerin eğilmesi | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Eksantrik eksenel yük altında eğime | Temel Fizik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Gerilme transformasyonu. Düzlem gerilme için Mohr çemberi | Önceki konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Gerilme transformasyonu. Düzlem gerilme için Mohr çemberi (devam) | Önceki konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Akma kriterleri | Önceki konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Basınç Kapları | Önceki konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Basınç Kapları devamı | Önceki konular | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |