ME360 Software Applications in Mech. Eng.

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME360
Ad Software Applications in Mech. Eng.
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ALİ BİRCAN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ALİ BİRCAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgisayarda 3 boyutlu tasarım programı yardımıyla imalat yöntemlerine uygun parça ve parçalardan oluşan makine tasarımı yapabilme, montaj edebilme becerisini kazandırmak

Dersin İçeriği

Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench Sketch analizi, uygulamalar Katı model çizimi, Part Design Workbench Katı model analizi, uygulamalar Katı model analizi, uygulamalar Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Arasınav Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench Montaj analizi, uygulamalar Teknik resim çizimi, drafting workbench Teknik resim çizimi, uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ME 360 SOFTWARE APPLICATIONS IN MECH. ENG. Ders Notları

Notlar

1. Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall. 2. Advanced CATIA V5 Workbook, releases 12 and 13: CAD CAM engineering, Cozzens, Richard, 2004, SDC Publications 3. Advanced CATIA V5 Workbook, releases 16: CAD CAM engineering technology, Cozzens, Richard, 2006, SDC Publications. 4. Catia uygulamaları, Gök, Arif, 2007, Seçkin Ankara 5. CATIA V5: design process in practice from design section up to component, Richard Haslauer, 2005, Hanser. 6. Using CATIA V5, Fred Karam, Charles Kleismit, 2004, Thomson/Delmar Learning.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 3 Boyutlu tasarım, imalat ve analiz programlarını tanımlayabilir
ÖÇ02 İki boyutlu geometrik şekiller çizebilir
ÖÇ03 İki boyutlu çizimlerden exdrude, döndürme, süpürme gibi komutlarla üç boyutlu katı model oluşturabilir
ÖÇ04 Elde edilen temel katı model üzerine yeni unsurlar ekleyerek veya çıkararak karmaşık katı cisimleri oluşturabilir
ÖÇ05 Tasarlanan katı parçaları farklı yöntemlerle birleştirerek monte edebilir
ÖÇ06 Tasarımı bitmiş parça ve montajlardan makine imalat resmi çıkarabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 CATIA ya giriş Ödevler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Sketcher Workbench Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 sketcher operasyonları. Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Sketcher Workbench ve sketcher operasyonları. Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Part Design Workbench Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Part Design Workbench: Amaçlar, referans elemenlar, geometri-tabanlı uygulamalar Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ödev ve projeler Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Model organizasyon: ürün ağacı temelleri, body tipleri.uygulamalar Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Ara Sınav Ödev ve projeler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 Assembly workbench Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Assembly workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Assembly workbench ve sınırlandırmalar Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Drafting workbench Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Drafting workbench:: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar, Uygulamalar Ödev ve projeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev ve projeler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev ve projeler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2023 09:34