Genel Bilgi
Kod | BBT330 |
Ad | Arazi Toplulaştırma |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURÇAK KAPUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BURÇAK KAPUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı teknik olarak arazi toplulaştırma projesi yapabilmek ve konuyla ilgili yasal düzenlemeleri öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Arazi toplulaştırma uygulamalarının geçmişten günümüze tarihsel ve yasal gelişimi, arazi parçalanmasının nedenleri ve çözüm önerileri, toplulaştırmanın gerekliliği, toplulaştırma uygulamalarında gerekli bilgileri ve uygulamanın nasıl yapıldığı öğretmektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI Prof. Dr. Bahri Çevik Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:219 Ders Kitapları Yayın No:a-69
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplulaştırmanın tarımdaki önemi ve gerekliliğini tanıma ve anlatabilme yeteneğini kazanır. |
ÖÇ02 | Kadastro bilgileri ve arazi sınıflarını yorumlayabilme yeteneğini kazanır. |
ÖÇ03 | Yeni arazi dağıtım planı hazırlama yöntemlerini seçebilme yeteneğini kazanır. |
ÖÇ04 | Yeni teknolojileri kullanarak toplulaştırma planı türetebilmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Toplulaştırma projesi hazırlama işlemini bütün olarak kavrayabilme yeteneğini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye de tarımsal yapıya ilişkin sorunlar | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Toprak reformu ve tarım reformu kavramları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Türkiye de toprak mülkiyetinin düzenlenmesine ilişkin çalışmalar | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Türkiye de toprak ve tarım reformu çalışmalarının temel ilkeleri ve uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Toprak reformu uygulamalarında kırsal yerleşim düzenlemesi yönünden öngörülen ilkeler | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Türkiye de arazi parçalanmasının nedenleri ve sakıncaları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Arazi toplulaştırmasının tanımı, kapsamı, toplulaştırma uygulamalarının yasal ve tarihsel gelişimi; Arazi toplulaştırmasının tarım işletmelerinin yapısı üzerine etkileri | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kitap ve kaynaklarından hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarım reformu bölgelerinde arazi toplulaştırması uygulamaları, Arazi derecelendirmesinin yapılması, Yeni yerleşim planlamasının yapılması | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yeni yerleşim planının yapılması, ulaşım sistemlerinin planlanması | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Arazi toplulaştırma projelerinin uygulanmasında ortaya çıkan sorunlar ve alınması gerekli önlemler | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının hesaplanması 1 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının çizimi 2 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının hesaplanması 3 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının çizimi 4 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |