Genel Bilgi
Kod | ZMS439 |
Ad | Kültür ve Çağdaş Sanat |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat ve kültürel değerleri bir ihtiyaç olarak gören, kültür ve sanat değerlerini koruyarak gelecek nesillere aktarma bilincine sahip, çağdaş sanat ürünleri üzerinde yorum yapabilecek nitelikli bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste farklı kültür tanımları ve biçimleri öğretilerek kültür kuramı üzerine felsefecilerin görüşleri anlatılır. Kültür ve çağdaş sanat ilişkisi açıklanır. Çağdaş sanatın anlamı ve gelişim süreci ele alınır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Artut, K. (2021) Sanat Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık
Notlar
Arnheim, R. (2007) Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları. Whitham, G., Pooke Grant. (2010). Çağdaş Sanatı Anlamak. Çev: Tufan Göbekçin. İstanbul: Optimist Yayınları. Artut, K. (2020) Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. 9. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür ve sanat kavramı üzerinde disiplinlerarası anlayışına uygun sosyolojik bir olgu olarak bakma bilgi ve becerisini kazanır. |
ÖÇ02 | Günümüz kültür ve sanatın gelişimine yönelik kuramları ve yaklaşımları öğrenir |
ÖÇ03 | Dijital kültür, görsel okuryazarlık ve görsel kültür kavramlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Modernizm sonrası çağdaş sanat hareketleri üzerinde bir görüşe sahip olur |
ÖÇ05 | Kültür endüstrisi ve çağdaş sanat algısı gibi kavramları açıklar |
ÖÇ06 | Ülkelerin kültür ve sanat politikaları üzerine bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Küreselleşme sürecindeki kültür ve çağdaş sanat pratiklerinin etkileri üzerinde yorumlar yapar. |
ÖÇ08 | Sürdürülebilir kültür ve sanat kurumlarının sosyolojik etkilerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür tanımı ve kültür kavramına kuramsal yaklaşımlar. | Bir sonraki ders için kaynaklar önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kültür kavramı ve kültür tarihine giriş. Bazı düşünürlerin kültür üzerine görüşleri | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kültür ve ideoloji. Walter Benjamin ve Thedor Adorno'nun yaklaşımı. Yapısalcılık ve Semiyotik Kültür Analizi | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kültürel topluluklar, kültür çeşitleri. Popüler kültür, Elit kültür | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Estetik kavramı. Kültür ve sanat ilişkisi | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sanatın kısa tarihi. Sanat ve estetik kavramlarına giriş | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sanatın amacı, türleri | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sanatçı kimliği, sanatçı tarzı | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sanatın ürünlerinin kuramsal açıdan sınıflandırılması | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çağdaş sanatı hazırlayan sebepler. Modernizm kavramına giriş | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Post modernizm ve çağdaş sanat akımları, çağdaş sanat müzeleri | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Güncel sanat hareketleri ve çağdaş sanat algısı | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çağdaş sanatı anlamak, yorumlamak. | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çağdaş sanat pratikleri bağlamında kültür endüstrisi | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |