Genel Bilgi
Kod | ME452 |
Ad | Occupational Health and Safety 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Süleyman Kağan AYAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Sergen TÜMSE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İş Güvenliğinin Tanımı, Kaza Oluşumu: Çeşitleri ve Nedenleri, Hareket Eden İnsan ve Araçların Kazaları, İş Güvenliğinde Koruyucular, İlkyardım Kuralları, Yangın ve Patlamalarda Güvenlik Önlemleri, İş Hukuku ve Yönetmelikleri.
Dersin İçeriği
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurallarının ve Kültürünün, İlkyardım ve Güvenlik Önlemlerinin Önemi, Kimyasal Risk Etmenleri, Aerosoller, Metaller ve Risk Etmenleri, Yangın ve Yangın Önlemleri, Güvenlik ve Sağlık İşaretleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Principles of Occupational Health&Hygiene, Tillman C, 2007, Allen&Unwin (ISBN 1 74175 058 X). 2. CURRENT Diagnosis & Treatment: Occupational & Environmental Medicine, 5th ed., LaDou J, Harrison R. J., 2014, McGraw Hill Education-Lange (ISBN: 978-0-07-180816-3). 3. Introduction to Health and Safety at Work, 6th ed., Hughes P., Ferrett E., 2016, Nebosh (ISBN: 978-1-315-85789-3 (ebk)). 4. Oxford Handbook of Occupational Health, (2nd ed.), Smedley J., Dick F., Sadhra S., 2013, Oxford University Press (ISBN 978–0–19–965162–7). 5. Occupational Health and Safety for the 21st Century, Friis, R.H., 2016, Jones & Bartlett Learning (ISBN 978-1284046038)
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili temel kurallar ve güncel yönetmelik |
ÖÇ02 | Standart güvenlik ve iş sağlığı hukuku |
ÖÇ03 | Güvenlik yönetmeliklerinin detayları |
ÖÇ04 | Güvenlik yönetmeliklerinin uygulanması |
ÖÇ05 | İş yerinde alıncabilecek güvenlik önlemleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | YANGIN GÜVENLİĞİ | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | KİMYASAL RİSK FAKTÖRLERİ | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | AEROSOLLER-Metaller: Kurşun Kadmiyum, Civa | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | AEROSOLLER-Metaller: Arsenik, Krom, Çinko | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | AEROSOLLER-Metaller: Nikel, Alüminyum, Antimon | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | AEROSOLLER-Metaller: Berilyum, Bor, Kobalt, Bakır | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarıve kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | AEROSOLLER-Metaller: Manganez, Selenyum, Talyum | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | İÇ HAVA KALİTESİ ve HASTA BİNA SENDROMU | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | KONVEYÖRLER ve TEHLİKELERİ | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | ASANSÖRLERDE İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | GÜVENLİK ve SAĞLIK İŞARETLERİ | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | İŞ GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ ve RİSK DEĞERLENDİRMESİ | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | ÖRNEK İNCELEME: TÜRK OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ (OHSAS 18001) UYGULAMASI ve BİR FİRMA ÖRNEĞİ | Ders notları ve kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |