Genel Bilgi
Kod | MES436 |
Ad | Introduction to Product Lifecycle Management |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET İLTERİŞ SARIGEÇİLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Derse katılan öğrenciler, bir ürünün yaşam çevrimi boyunca geçirdiği evreleri ve yönetim tekniklerini görecekler.
Dersin İçeriği
Ürün geliştirme. Kalite Fonksiyon Yayılımı. PLM nedir. PLM'in uygulanması. PLM ile PDM arasındaki farklar. PDMe giriş. Tedarik zinciri yönetimi. Kurumsal Kaynak Yönetimi. Müşteri İlişkileri Yönetimi. Kalite Yönetimi. Bulut Teknolojisi. Nesnelerin İnterneti. Proje Yönetimi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ürün geliştirme aşamalarını kavrar. |
ÖÇ02 | Ürün yaşam çevrimini öğrenir. |
ÖÇ03 | Ürün yaşam çevrimindeki fonksyonellikleri kavrar. |
ÖÇ04 | Bir firmanın ihtiyaç duyduğu ürün yaşam çevrimi sistemini belirleyebilir. |
ÖÇ05 | PLM ile PDM arasındaki farkları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ürün geliştirme | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kalite Fonksiyon Yayılımı | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | PLM nedir | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | PLM'in uygulanması | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | PLM ile PDM arasındaki farklar | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | PDM'e giriş | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yarıyıl sınavı | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Tedarik zinciri yönetimi | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Kurumsal Kaynak Yönetimi | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kalite Yönetimi | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bulut Teknolojisi | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Nesnelerin İnterneti | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Proje Yönetimi | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final Sınavı | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Final Sınavı | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |