MES430 System Modeling and Simulation

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MES430
Ad System Modeling and Simulation
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN YAVUZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN YAVUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sistem modelleme ve simülasyon çalışmaları konusunda bilgi ve beceri kazanımı

Dersin İçeriği

Sistem Modelleme ve Simülasyon dersi, dinamik sistemlerin matematiksel modellemesi ve bu sistemlerin tepki analizlerini, her bir sistemin dinamik yapısını anlamaya ve sistem performansını iyileştirmeye yönelik olarak ele almaktadır. Farklı sistemlerin tepki analizi genellikle dinamik sistemlerin bilgisayar simülasyonlarıyla yapılır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Sunumlar ve dağıtılan notlar, kaynak kitaplar Kaynak Kitaplar: 1) System Modeling and Simulation: An Introduction 1st Ed. by Frank L. Severance, Wiley. 2) Modelling and Simulation Exploring Dynamic System Behaviour, Louis G. Birta, Gilbert Arbez, Springer. 3) Modeling and Simulation of Systems Using MATLAB and Simulink, Devendra K. Chaturvedi, CRC Press. 4) Modeling And Simulation Using Matlab - Simulink, 2Nd Ed., DR. SHAILENDRA JAIN, Wiley. 5) The Student Edition of Simulink: Dynamic System Simulation Software for Technical Education, The MathWorks, Prentice Hall. 6) System Simulation Techniques with MATLAB and Simulink, Dingyü Xue, Yang Chen, Wiley.

Notlar

Ek kaynak kitaplar: 1) MATLAB Documentation - MathWorks, Getting Started with MATLAB MATLAB Language Reference Manual Simulink User Manual


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Modelleme ve Simülasyon konusunda bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Dinamik sistem modelleme ve hareket denkleminin belirlenmesi çalışması yapar
ÖÇ03 Hareket denkleminin belirlenen sistemlerin transfer fonksiyonlarını elde eder.
ÖÇ04 Dinamik sistem hareket denklemlerini blok diyagramına dönüştürür.
ÖÇ05 Blok diyagramı modelini simülasyon ortamında çalıştırır.
ÖÇ06 Modellenen sistemde temel kontrol uygulaması yapar
ÖÇ07 Simülasyon esaslı kontrol uygulamasında kontrol parametrelerini ayarlar.
ÖÇ08 Simülasyonu yapılan sistemin performans incelemesi için grafikler oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mühendislik Sistemleri Modellemesi ve Simülasyonu Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Modelleme ve simülasyona giriş Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Matlab ve Programlama Ortamına Giriş Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Simulink ve Model Geliştirmeye Giriş Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Otobüs-süspansiyon sisteminin modellenmesi ve analizi Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Mekanik Sistemlerin Analizi Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Sistem Modeli geliştirme Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Yazılı sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 DC motor Hız Kontrol Uygulamasının Modellenmesi Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Seyir Kontrol Sisteminin Modellenmesi Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Sıcaklık Kontrol Uygulamasının Modellenmesi Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 DC motor Konum Kontrolünün Modellenmesi Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 3 DOF sistemlerin modellenmesi Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Araç Menzil modellemesi Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Yarım araba modelleme Kaynak kitapları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Dönem sonu sınavı Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Dönem sonu sınavı Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2023 05:35