Genel Bilgi
Kod | MES410 |
Ad | Computer-aided Mathematics II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEBİL YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Matcad ve mühendislikte uygulamaları
Dersin İçeriği
Matcad ve mühendislikte uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İlgili slaytlar ve çeşitli internet kaynakları
Notlar
Internet ve çeşitli kitap, makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matcad özellikleri ve uygulamaları |
ÖÇ02 | Değişkenler ve sayılar. Algoritma |
ÖÇ03 | Temel işlemler, hazır ve tanımlı fonksiyonlar |
ÖÇ04 | Mathcad te boyutlu işlemle |
ÖÇ05 | Matris ve vektörler. |
ÖÇ06 | Çeşitli mühendislik uygulamaları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matcad'e giriş | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sabitler, bölgeler ve edit | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Boyutlu işlemler | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Fonksiyonlar | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Değişkenler | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Vektörler ve matrisler | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | ara sınav | önceki dersler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | önceki dersler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çizim 1. | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Çizim 2 | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sembolik işlemler | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Denklem çözümleri 1 | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Denklem çözümleri 2 | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Çeşitli uygulamalar 1 | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çeşitli uygulamalar 2 | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki dersler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki dersler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |