Genel Bilgi
Kod | MES438 |
Ad | Thermal Science Laboratory 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Makine Mühendisliği anabilim dallarında işlenen ders konularının laboratuvar ortamında deneysel olarak gerçekleştirilmesi
Dersin İçeriği
Termodinamik, enerji, otomotiv, mekanik, konstrüksiyon imalat ve makine teorisi dinamiği konularında deneyler yaparak sonuçları rapor haline getirir ve sonuçları irdeler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Deney föyleri
Notlar
İnternetten araştırma ve ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans öğretiminde almış olduğu teorik bilgileri laboratuvarda uygulama becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Deney sistemi düzenler |
ÖÇ03 | Deneysel çalışma gerçekleştirir |
ÖÇ04 | Elde ettiği sonuçları yorumlar |
ÖÇ05 | Deneylerle ilgili rapor hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deneylerin hazırlıklarının yapılması | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Deneylerin hazırlıklarının yapılması 2 | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Santrifüj Pompa Deneyi | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Motor Deneyi | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Viskozite Ölçüm Deneyi | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Hava ve Su Isı Pompası Deneyi | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Laminer viskoz ısı transfer deneyi | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Föy okunacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ara Sınav | Föy okunacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Basit Titreşim Deneyi | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Sürtünme Deneyi | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Mikroprosesör Deneyi | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Telafi Deneyleri | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Telafi Deneyleri 2 | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Telafi Deneyleri 3 | Föy okunacak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Föy okunacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Föy okunacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |