Genel Bilgi
Kod | ME412 |
Ad | Mechanical Engineering Project II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Verilen bir konuda öğrencinin mühendislik eğitiminde almış olduğu bilgileri kullanarak araştırma yapmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmak, tasarım yapıp ilgili öğretim üyesi ile haftalık olarak toplantı yapmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim üyesi ile haftalık toplantılar
Notlar
Öğretim üyesi ile haftalık toplantılar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Literatür taraması yapmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Rapor hazırlamayı öğrenir |
ÖÇ03 | Makine Mühendisliği alanında Deneysel ve/veya teorik çalışma yürütür |
ÖÇ04 | Elde etmiş olduğu sonuçları yorumlar |
ÖÇ05 | Sonuçları teknik olarak sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 5 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 6 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 7 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 8 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 9 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 10 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 11 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 12 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 13 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları 14 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |