Genel Bilgi
Kod | MES446 |
Ad | Structural Analysis |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KERİMCAN ÇELEBİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. KERİMCAN ÇELEBİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yapısal analizde kullanılan bilgisayar programlarının temel prensiplerini kavramak, Yapısal analizde kullanılan hesap yöntemlerinin temel konseptini kavramak, Teorik bilgileri pratiğe aktarıp uygulamak. Mevcut yapıasal analiz programlarının desteği ile uygulamalar yapmak ve ödevler aracılığı ile öğrenciye öğrendiklerini uygulatmak.
Dersin İçeriği
Modellemeye giriş, Nümerik çözümleme teknikleri, Sonlu elemanlar yöntemi, Mühendislik analizlerinde çözümleme prosedürü (yapısal analiz, termal analiz).
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislikte karşılaşılan Fiziksel durumları modeller. |
ÖÇ02 | Yapısal ve statik analizler yapar. |
ÖÇ03 | Zamana bağlı yapısal analizler yapar. |
ÖÇ04 | He/she simulates the thermal analyzes. |
ÖÇ05 | Analiz ve benzetim neticesinde meydana gelen gerilmeleri, zorlanmaları ve yer değiştirmeleri hesaplar. |
ÖÇ06 | Analiz sonuçlarını yorumlar ve gerçek duruma göre kıyaslar. |
ÖÇ07 | Temel sonlu eleman matemetiksel modeli oluşturur. |
ÖÇ08 | Mevcut bilgisayar programlarını tanımak ve yaygın programlar ile uygulama yapmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modellemeye giriş | Öğretim üyesi notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Nümerik çözümleme teknikleri | Lineer Cebir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sonlu elemanlar yöntemi | Temel Nümerik Analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Analiz prosedürü (Bir, iki ve üç boyutta modelleme) | Temel CAD Modelleme Teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Analiz prosedürü (Eleman tipleri, gerçek sabitler ve malzeme özellikleri) | Malzeme Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Analiz prosedürü (Modelin oluşturulması) | Temel CAD Modelleme Teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Analiz prosedürü (Sonlu eleman ağının oluşturulması) | Temel CAD Modelleme Teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | *-* | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Analiz prosedürü (Çözümleme) | Temel CAD Modelleme Teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Analiz prosedürü (Değerlendirme) | Temel CAD Modelleme Teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | ANSYS software ile yapısal analiz uygulamaları- bir boyutlu | Temel CAD Modelleme Teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | ANSYS software ile yapısal analiz uygulamaları-iki boyutlu | Temel CAD Modelleme Teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | ANSYS software ile yapısal analiz uygulamaları-üç boyutta | Temel CAD Modelleme Teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | ANSYS software ile yapısal analiz uygulamaları-özel problemler | Temel CAD Modelleme Teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tekrar | Temel CAD Modelleme Teknikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | *-* | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | *-* | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |