BBT410 Mineral Beslenme-Bitki Sağlığı İlişkileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBT410
Ad Mineral Beslenme-Bitki Sağlığı İlişkileri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SELİM EKER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SELİM EKER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN KOÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bitkilerde mineral besin elementlerinin eksikliği ve fazlalığında (toksisitesinde) yapraklarda ve generatif organlarda ortaya çıkan semptomların (Kloroz, nekroz ve deformasyonları) tanınmasına; mineral besin elementlerinin ve bitkilerde eksik, normal ve toksik olduğu durumlarda yapraklardaki konsantrasyonlarına,beslenme bozuklukları ile hastalık belirtileri arasındaki farklara, elementlerin eksikliği veya fazlalığında bitkide görülen hastalık ve zararlılara, mineral beslenme bozuklarına karşı alınabilecek önlemlere dikkati çekmektir.

Dersin İçeriği

Mineral Beslenme Bozukluğu kavramı. Mineral beslenme bozukluklarının nedenleri, Mineral beslenme bozukluklarının tanımlanması teşhisi, Mineral beslenme ve hastalık simptomlarının karşılaştırılması Mineral belenme bozukluklarının giderilmesi için alınabilecek önlemler N,P, K, Ca, Mg, S, Fe, Zn, Mn, Cu,B ve Mo beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

p.p sunuları, Bitki Besleme, 20 Karaman, M.R.

Notlar

Bitki Besleme ve Gübreleme, Güneş, A, Alpaslan,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 'Dengeli beslenme' kavramını öğrenir
ÖÇ02 Dengeli beslenmenin bitkide hastalık ve zararlıların etkinliğini hafiflettiğini bilir
ÖÇ03 Mineral beslenme bozukların nedenini ve bu sorunların çözümlerini uygulamalarını bilir
ÖÇ04 Makro ve mikro besin elementlerinin bitkilerdeki rolünü bilir
ÖÇ05 Besin elementlerinin bitkilerdeki eksiklik ve fazlalık belirtilerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mineral Beslenme Bozukluğu kavramı ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Mineral beslenme bozukluklarının nedenleri ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Mineral beslenme bozukluklarının tanımlanması ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Mineral beslenme bozuklarının teşhisi ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Mineral beslenme ve hastalık simptomlarının karşılaştırılması ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Mineral belenme bozukluklarının giderilmesi için alınabilecek önlemler ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 N beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 P beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 K beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Ca beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Mg ve S beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Fe, Zn beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Mn ve Cu beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 B ve Mo, Ni beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.09.2023 02:07