Genel Bilgi
Kod | ZMS456 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL INCESU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL INCESU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani sosyal kültürel ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünülürlüğü ve farkındalığı arttırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yönetim ve organizasyon kavramları; gönüllülük kavramı ve gönüllü yönetimi temel gönüllülük alanları(afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler); gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme ve sahada gönüllü çalışmalara katılım, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılı; toplumda risk grupları ve gönüllülük; göçmenler ve gönüllülük
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Türkiye’de Gönüllülük: Deneyimler, Sınırlılıklar ve Yeni Açılımlar
Notlar
konuyla ilgili literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasında bağları kurar |
ÖÇ02 | Yardım kuruluşları ile ortak hareket eder |
ÖÇ03 | Sosyal duyarlılık gösterir |
ÖÇ04 | Sosyal ilişkilerini güçlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve organizasyon kavramları, gönüllülük çalışmaları kavramı ve gönüllü yönetimi | İlgili ders notları ve diğer kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel gönüllülük alanları (afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler) | İlgili ders notları ve diğer kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gönüllü çalışmalarda etik, ahlaki, dini, geleneksel değerler ve ilkeler | İlgili ders notları ve diğer kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme | İlgili proje konularını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama (hafta 1) | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama (hafta 2) | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama (hafta 3) | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama (hafta 4) | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama (hafta 5) | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama (hafta 6) | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama (hafta 7) | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama (hafta 8) | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Gönüllü projelerinin sunumu - 1 | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Gönüllü projelerinin sunumu - 2 | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |