INS239 Meslek Etiği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INS239
Ad Meslek Etiği
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Halil KIRNAK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. Halil KIRNAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere, inşaat sektöründe sıkça karşılaşılan meslek etiği ihlalleri ve bunlara karşı alınabilecek önlemler konusunda yeterlilik kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Etik ve ahlak kavramları arasındaki ilişki, etik sistemler, mesleki yozlaşma ile meslek hayatında etik dışı davranışlar ve sonuçları, eğitim ve etik arasındaki ilişki, etik gerekçelendirme ve temellendirmeler, sosyal sorumluluk kavramı, inşaat sektöründe etik kurallar, mesleki etik ilkeleri, iş hayatında etik.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları, Halil KIRNAK

Notlar

Söken Alptekin, 2015. Meslek etiği, Detay yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 inşaat sektöründe etik kavramını açıklar
ÖÇ02 Etik ile ahlak arasındaki dinamik ilişkiyi belirler
ÖÇ03 İnşaat sektöründe sıklıkla karşılaşılan etik olmayan davranış biçimlerini bilir
ÖÇ04 Etiğin sosyal çevre açısından önemini açıklar
ÖÇ05 Etik dışı davranışların olası sonuçlarını açıklar
ÖÇ06 Eğitim ile etik arasındaki ilişkiyi açıklar
ÖÇ07 İnşaat sektöründe etik ilkelerini açıklar
ÖÇ08 İş hayatında etik ilkeleri bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için kullanır.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı işletmesi ve uygulama süreçleri ile yapı metraj ve maliyetini ortaya çıkarabilme becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kalite, standart ve standardizasyon kavramları, üretimde kalite kontrolü ile şantiye yönetimi ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ile Mesleki İngilizce'yi iyi kullanabilme ve ayrıca etkili iletişim kurabilme becerisi sahiptir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş hayatında; çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği ile mesleki etik sorumluluğuna sahiptir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etik nedir Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 Etik ve ahlak ilişkisi Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Etik ilkeleri nelerdir Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Meslek etiği nedir Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Etiğin sosyolojik açılımı nedir Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
6 İnşaat sektöründe etiğin önemi Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Etik davranış biçimleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İnşaat sektöründe etik olmayan davranış biçimleri neler olabilir Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Etik ve eğitim ilişkisi Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Meslek etiğinin dinamikleri nelerdir Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Meslek etiği ihlallerine karşı alınabilecek önlemler nelerdir Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kamuda meslek etiği açısından alınabilecek önlemler Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Etik gerekçelendirme ve temellendirmeler Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Mesleki etik ilkeleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.03.2024 01:15