Genel Bilgi
Kod | INS239 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Halil KIRNAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Halil KIRNAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, inşaat sektöründe sıkça karşılaşılan meslek etiği ihlalleri ve bunlara karşı alınabilecek önlemler konusunda yeterlilik kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Etik ve ahlak kavramları arasındaki ilişki, etik sistemler, mesleki yozlaşma ile meslek hayatında etik dışı davranışlar ve sonuçları, eğitim ve etik arasındaki ilişki, etik gerekçelendirme ve temellendirmeler, sosyal sorumluluk kavramı, inşaat sektöründe etik kurallar, mesleki etik ilkeleri, iş hayatında etik.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, Halil KIRNAK
Notlar
Söken Alptekin, 2015. Meslek etiği, Detay yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | inşaat sektöründe etik kavramını açıklar |
ÖÇ02 | Etik ile ahlak arasındaki dinamik ilişkiyi belirler |
ÖÇ03 | İnşaat sektöründe sıklıkla karşılaşılan etik olmayan davranış biçimlerini bilir |
ÖÇ04 | Etiğin sosyal çevre açısından önemini açıklar |
ÖÇ05 | Etik dışı davranışların olası sonuçlarını açıklar |
ÖÇ06 | Eğitim ile etik arasındaki ilişkiyi açıklar |
ÖÇ07 | İnşaat sektöründe etik ilkelerini açıklar |
ÖÇ08 | İş hayatında etik ilkeleri bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için kullanır. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve uygulama süreçleri ile yapı metraj ve maliyetini ortaya çıkarabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kalite, standart ve standardizasyon kavramları, üretimde kalite kontrolü ile şantiye yönetimi ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile Mesleki İngilizce'yi iyi kullanabilme ve ayrıca etkili iletişim kurabilme becerisi sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında; çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği ile mesleki etik sorumluluğuna sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik nedir | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Etik ve ahlak ilişkisi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Etik ilkeleri nelerdir | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Meslek etiği nedir | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Etiğin sosyolojik açılımı nedir | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | İnşaat sektöründe etiğin önemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Etik davranış biçimleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İnşaat sektöründe etik olmayan davranış biçimleri neler olabilir | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Etik ve eğitim ilişkisi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Meslek etiğinin dinamikleri nelerdir | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Meslek etiği ihlallerine karşı alınabilecek önlemler nelerdir | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kamuda meslek etiği açısından alınabilecek önlemler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Etik gerekçelendirme ve temellendirmeler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Mesleki etik ilkeleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |