Genel Bilgi
Kod | TEK163 |
Ad | Tekstil Lifleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı doğal ve yapay lifleri tanımak, elde ediliş yöntemlerini ve kullanım alanlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste doğal ve yapay lifler işlenecektir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
*Başer, İ., "Elyaf Bilgisi", Marmara Üniversitesi yayınları, İstanbul, 2002. * Seventekin, N., "Kimyasal Lifler", E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi, İzmir, 2003. *Seventekin, N., "Kimyasal Tekstil Muayeneleri", E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi, İzmir, 2003.
Notlar
*Başer, İ., "Elyaf Bilgisi", Marmara Üniversitesi yayınları, İstanbul, 2002. * Seventekin, N., "Kimyasal Lifler", E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi, İzmir, 2003. *Seventekin, N., "Kimyasal Tekstil Muayeneleri", E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi, İzmir, 2003.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal lifleri sınıflandırır |
ÖÇ02 | Temel lif özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | Pamuk lifi ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ04 | Gövde lifleri ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ05 | Yün ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ06 | İpek ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ07 | Yapay liflerin sınıflandırır |
ÖÇ08 | Polimerleşme reaksiyonlarını açıklar |
ÖÇ09 | Lif tanıma yöntemlerini gerçekleştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çırçır ve yapay elyaf üretim tesisi ziyareti -I | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Lif sınıflandırması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Lif özellikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Pamuk lifi ve özellikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Gövde lifleri ve özellikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Yün ve özellikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İpek ve özellikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yapay liflerin sınıflandırması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Polimerleşme reaksiyonları | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Eriyikten lif eğirme yöntemi | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Yaş ve kuru çekim lif eğirme yöntemi | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Tekstüre yöntemleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Lif tanıma yöntemleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
15 | Çırçır ve yapay elyaf üretim tesisi ziyareti -II | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |