Genel Bilgi
Kod | UAI102 |
Ad | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AYDIN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AYDIN CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temelde Modern Türkiyenin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I / 2, Ankara, 1989 -Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II, Ankara 2002 -TAR202 İSTANBUL.pdf. -TAR202 ANADOLU.pdf. - TAR202 İATATÜRKl.pdf. Can, Aydın,. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Ders Notları,
Notlar
-ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri I-II, III., Ankara, 1989 - Atatürk'ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olur. |
ÖÇ04 | Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olur. |
ÖÇ05 | Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk İnkılabının Stratejisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Siyasal Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hukuk Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ekonomik Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye'nin Jeopolitik durumu | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |