Genel Bilgi
Kod | TES158 |
Ad | Kimya |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere, kimyanın temel ilkelerinin öğretilmesi ve kavramların deneylerle desteklenerek hesap yapma yeteneğinin ve tekstil kimyasallarının tanıma becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste madde ve maddenin genel özellikleri, maddelerin ayırt edici özellikleri, maddelerin sınıflandırılması, bağlar, kimyasal formüller ve tepkime denklemleri, çözünürlüğe etki eden faktörler, asitler-bazlar ve tekstil kimyasalları konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
*Genel Kimya, Sabri Alpaydın, Abdullah Şimşek, Seçkin Yayınları ** Genel Kimya, Baki Hazer, Türkmen Kitabevi
Notlar
*Genel Kimya, Sabri Alpaydın, Abdullah Şimşek, Seçkin Yayınları ** Genel Kimya, Baki Hazer, Türkmen Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Birim Sistemleri, madde ve maddenin genel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Maddelerin ayırt edici özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Maddeleri sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Kimyasal bağları, kimyasal formülleri ve tepkime denklemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Çözelti hesaplamalarını uygular. |
ÖÇ06 | Tekstil kimyasallarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Birim Sistemleri, madde ve maddenin genel özellikleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Maddelerin ayırt edici özellikleri, maddelerin sınıflandırılması-I | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
3 | Maddelerin ayırt edici özellikleri, maddelerin sınıflandırılması-II | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Bağlar | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Kimyasal formüller ve tepkime denklemleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
6 | Çözünürlüğe etki eden faktörler | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Çözelti hesaplamaları-I | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Çözelti hesaplamaları-II | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
10 | Asitler ve bazlar | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Tekstil kimyasalları: Temel bilgiler | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Ön terbiye işlemleri için tekstil kimyasalları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Boyama için tekstil kimyasalları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Baskı için tekstil kimyasalları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bitim işlemleri için tekstil kimyasalları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |