Genel Bilgi
Kod | TES286 |
Ad | Moda Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencinin moda ve moda tasarımı hakkında bilgi edinmesini sağlamak, renk ve kumaş bilgisi konularında yetkinliğini artırmak ve yeni bir ürün tasarlayabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Moda, tasarım, tasarım süreçleri, moda figürü çizimi, moda tasarımında kumaş ve renk bilgisi ve yeni bir ürün tasarımı konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Moda tasarımında araştırma ve tasarım / Simon Seivewright ; çeviren, Burcu Bakın.
Notlar
Moda tasarımında tekstil ve moda / Jenny Udale ; çeviren, Hayriye Güngör.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moda ve moda tasarımının önemini açıklar |
ÖÇ02 | Tasarlanan moda figürünü çizer |
ÖÇ03 | Moda tasarımında kullanacağı kumaş ve rengi seçer |
ÖÇ04 | Yeni bir ürün tasarımı yapar |
ÖÇ05 | Yeni bir koleksiyon geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moda tasarımının amacı ve önemi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tasarım kavramının incelenmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tasarım süreçlerinin incelenmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Moda figürü | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Vücut çizim teknikleri | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Moda tasarımında kumaş bilgisinin önemi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Moda tasarımında renk bilgisinin önemi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Arasınav | Ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tekstil tasarımında kullanılan paket programlar | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
10 | Yeni bir ürün tasarımı | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar |
11 | Yeni bir ürün tasarımı (paket program kullanarak) | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tasarlanan ürünün dikilmesi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Koleksiyon geliştirme | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Moda tasarımında pazarlamanın önemi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Moda tasarımında markalaşmanın önemi | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final sınavı | Ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final sınavı | Ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |