Genel Bilgi
Kod | TYP120 |
Ad | İngilizce 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUHİTTİN ERSUNGUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, somut türden ihtiyaçların karşılanmasına yönelik tanıdık günlük ifadeleri ve çok temel ifadeleri anlamalarını ve kullanmalarını sağlayın. Kendini ve başkalarını tanıtın ve tanıdığı insanlara nerede yaşadığı gibi sorular sorun ve yanıtlayın. Diğer kişi yavaş ve net bir şekilde konuşuyorsa basit bir şekilde etkileşim kurun.
Dersin İçeriği
Doğrudan ilgili alanlarla ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlayabilir (örn. temel kişisel ve aile bilgileri). Tanıdık ve rutin konularda bilgi alışverişinde bulunabilir. Günlük yaşamla ilgili bir metnin ana hatlarını anlayabilir. Kişisel ilgi alanlarına ilişkin basit bağlantılı metinler üretebilir. Geçmişini basit terimlerle tanımlayabilir. Fikirler ve planlar için fikir, sebep ve açıklama verebilir. Dilin konuşulduğu bir alandaki durumlarla başa çıkabilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
WEB kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cümleleri ve doğrudan ilgili ek alanları (örn. temel personel ve aile bilgileri) ve ilgili ifadeleri anlayabilir. |
ÖÇ02 | Tanıdık ve rutin konularda bilgi alışverişinde bulunabilir |
ÖÇ03 | Günlük yaşamla ilgili bir metnin ana noktalarını anlayabilir |
ÖÇ04 | Kişisel ilgi alanına giren konularda basit bağlantılı metinler üretebilir |
ÖÇ05 | Geçmişini basit terimlerle tanımlayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Asking for an giving measurements. Ouestions with How adjective | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Talking about food you like. Expressions of quantity. | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Going to for future plans | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Asking and giving directions. Prepostions of movement. | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Describing climate and lifestyle. Linking words: because-so-alhough-but | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Talking about memorable times. Time prepositions:in-on-at | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Asking for things and giving a response. Permisson and requests | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Midterm test (visa) | Ders Notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Comparing places in your country. Comparatives and superlatives | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Talking about leaving messages. Giving advise to visitors | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Making suggestions for social arrangements | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Talking about movies. Say and tell | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ordering food and drink in a restaurant. would like-like-would prefer-prefer | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Present Perfect for experience. Have to-dont have to | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Repetition | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Exam preparation | Ders Notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Exam | Ders Notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 13 | 4 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 4 | 16 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |