Genel Bilgi
Kod | TYP108 |
Ad | Matematik 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Ayhan ATIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SİBEL AKÇA ÖZALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fonksiyonlar, Fonksiyonların değişim oranları, limit, cebirsel fonksiyonların türevleri, türevin uygulamları, transcendantal fonksiyolar, hiperbolik fonksiyonlar, integrasyona giriş
Dersin İçeriği
Temel matematiği Ziraat Fakültesi öğrencilerine kavratmak
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali.
Notlar
Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayıları ve fonksiyonları tanır ve sınıflandırabilir. Doğal Logaritma ve üstel fonksiyonları öğrenir. |
ÖÇ02 | Limit ve türevi tanımlayabilir ve ifade edebilir |
ÖÇ03 | Türevi uygulamaları ile ilişkilendirebilme ve uygulama problemlerin hesaplayabilmek. |
ÖÇ04 | Fonksiyonların ekstremum değerlerini bulur. Fonksiyonların grafiğini öğrenir ve çizer |
ÖÇ05 | Taylor serisini ve uygulama alanlarını bilir. LHospital kuralını gerektiği yerde uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar, Reel Sayılar, Sayı Ekseni, Aralıklar, Eşitsizlikler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fonksiyonlar , Bileşke, Ters Fonksiyonlar ve Fonksiyonların Grafikler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Trigonometrik Fonksiyonlar | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Limit Tanımı ve Hesabı, Limit Teoremleri, Sonsuz Limitler, Belirsizlikler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Süreklilik, Süreksizlik ve Tipleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türev ve Türev Alma Kuralları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Artmalar ve Diferansiyeller | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fonksiyonların Ekstremum Değerler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rolle Teoremi, Ortalama Değer Teoremi | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Belirsiz Şekiller ve Hopital Kuralı, Kalanlı Taylor Teoremi ve Uygulamaları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ters Fonksiyonlar ve Türevler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Doğal Logaritmalar, Üstel Fonksiyonlar ve Türevleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Doğal Logarimtalar, Üstel Fonksiyonlar ve Türevleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 10 | 10 | 100 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 3 | 9 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,48 | ||
AKTS | 4 AKTS |