TYP128 Temel Bilgisayar Teknolojileri Kullanımı

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TYP128
Ad Temel Bilgisayar Teknolojileri Kullanımı
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğretmek ve uygulama kapasitesini yükseltmek.

Dersin İçeriği

Bilgisayarın yazılım ve donanım birimleri ve işlevleri, BIT, BYTE kavramları, İşletim Sistemleri, Windows işletim sistemine giriş.Masaüstü. Kelime İşlemcilere giriş, Word menü çubuğu, simgeler, durum çubuğu, cetvel, Dosya açma,kapama, kaydetme ve belge yazdırma Metin yazma uygulamaları Tablo çizme, yaratma ve üzerinde değişikler yapma, Tablo sıralama Tablo uygulamaları Şekil çizme ve üzerinde değişiklikler yapma, otomatik şekiller, üçboyutlu şekiller Tablo ve Şekil uygulamaları Hücreler ve hücre yapıları, Hücrelerle matematiksel işlemler yapma Hücrelerle mantıksal işlemler yapma, Hücre sıralama ve filtreleme Verilerden grafik çizdirme, değişik grafik türleri uygulamaları, Sunu Hazırlamaya giriş, Basit sunu hazırlama, Sunu uygulamaları, İnternet, Arama Motorları ve E-posta

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İlgili ders notları ve kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgisayarı ve işletim sistemlemini etkili şekilde kullanmayı öğrenir.
ÖÇ02 Yeni ve var olan belgeleri düzenler ve kullanıma hazır hale getirir
ÖÇ03 Yeni tablolar yaratır ve/veya var olan tabloları düzenler.
ÖÇ04 Yeni şekiller yaratır ve/veya var olan şekilleri düzenler
ÖÇ05 Verilerle matematiksel ve mantıksal hesaplamalar yapar
ÖÇ06 Verileri sıralar ve filtreler .Verileri kullanarak değişik grafikler oluşturur
ÖÇ07 Herhangi bir konu hakkında değişik sunular hazırlar
ÖÇ08 İnternet, Arama motorları ve E-posta kullanımını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgisayarın yazılım ve donanım birimleri ve işlevleri, BIT, BYTE kavramları, İşletim Sistemleri, Windows işletim sistemine giriş.Masaüstü Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kelime İşlemcilere giriş, Word menü çubuğu, simgeler, durum çubuğu, cetvel, Dosya açma,kapama, kaydetme ve belge yazdırma, Metin yazma ve üzerinde değişik yapma Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Metin yazma uygulamaları Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Tablo çizme, yaratma ve üzerinde değişikler yapma, Tablo sıralama Tablo uygulamaları Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Şekil çizme, yaratma ve üzerinde değişikler yapma, Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tablo ve Şekil uygulamaları Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Genel Tekrar ve uygulamalar Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hücreler ve hücre yapıları, Hücrelerle matematiksel işlemler yapma Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Hücrelerle mantıksal işlemler yapma, Hücre sıralama ve filtreleme Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Verilerden grafik çizdirme, değişik grafik türleri uygulamaları Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sunu Hazırlamaya giriş, Basit sunu hazırlama Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İnternet-1 Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İnternet-2 Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
15 Arama Motorları Değişik kaynaklardan konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 3 3 9
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2023 08:31