Genel Bilgi
Kod | INS292 |
Ad | Bilgisayarlı Yapı Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ümit Yaşar BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ümit Yaşar BAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Ümit Yaşar BAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere bilgisayar destekli üç boyutlu simülasyon çizimi yaparak binaların depreme ve üzerindeki yüklere karşı güvenli çözüm yapılması ve kağıt üzerine aktarılması konusunda yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Paket Programın çalışma prensipleri ve başlangıç düzenlemeleri, dosya işlemleri ve çizim öncesi hazırlık, temel çizim komutları (aks, kolon, kiriş, döşeme, döşeme tipi, malzeme seçimi), sistem oluşturma, hesap çıktıları, aplikasyon ve plan çizimleri, ölçülendirme, üç boyutlu görünüm, çıktı alma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, Öğr.Gör. Ümit Yaşar BAL
Notlar
www.idecad.com.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel çizim komutlarını açıklar |
ÖÇ02 | Çizim uygulamaları yapar |
ÖÇ03 | Deprem yönetmeliklerini ve yüklemeleri açıklar |
ÖÇ04 | Paket programları kullanabilmeyi ve çıktı almayı yapar |
ÖÇ05 | İdeCAD programının çalışma prensibini açıklar |
ÖÇ06 | Sistem çözümü yapar değişimler arasındaki farklılıkları açıklar |
ÖÇ07 | İnşaat ile ilgili çizim ve çözümlemede İdeCAD kullanır |
ÖÇ08 | Çözümleme yaparak proje oluşturur |
ÖÇ09 | Yıllara göre değişmesi muhtemel yönetmeliklere göre hesap yapar |
ÖÇ10 | Çıktıları ve çözümlemeyi yorumlar |
ÖÇ11 | Sağlam hatasız projeler üretir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için kullanır. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve uygulama süreçleri ile yapı metraj ve maliyetini ortaya çıkarabilme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kalite, standart ve standardizasyon kavramları, üretimde kalite kontrolü ile şantiye yönetimi ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile Mesleki İngilizce'yi iyi kullanabilme ve ayrıca etkili iletişim kurabilme becerisi sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında; çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği ile mesleki etik sorumluluğuna sahiptir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programı tanıma, açma kapama özelliklerini öğrenme | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Aks çizimi, aks-kolon-kiriş | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Döşeme çizimi ve önemli bilgiler | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çizim komutlarını kullanarak teknik resim çizme ve çizimlere yazı ekleme | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Beton ve çelik sınıfı seçebilme | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sistem oluşturma ve kat kopyalama | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Malzeme seçimi | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Yükleme yapma, temel çizimi, çözümleme için zemin bilgileri | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Çözümde çıkan hataların kontrolü, hesap çıktısı | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Örnek çözümlemeler | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Mimari projeye kolon yerleştirme ve mimari projenin programa girilmesi | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çözümlemenin pafta haline getirilmesi | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Çıktı alma işlemi | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Paftanın autocade aktarılması ve kalem kalınlıklarının verilip çıktıya hazır hale gelinmesi | Dersle ilgili kaynakların okunması ve uygulama yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |