Genel Bilgi
Kod | IN218 |
Ad | Su Temini ve Atık Sular |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AHMET YÜCEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AHMET YÜCEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su getirme projelerinin gerçekleştirilmesi amacına yönelik su kaynağından başlayarak tüketim noktasına kadar geçen tüm proje safhalarını temel ilkeleriyle kavranması, kullanılmış ve atık suların uzaklaştırılma konularında yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
İçilebilir suyun özellikleri, etüt çalışmasında yapılacak yöntemler, suların derlenme yöntemleri, suların depolanma yöntemleri, suların arıtılma yöntemleri, suların iletilme ilke ve esasları, atık suların toplanması, arıtılması ve uzaklaştırılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Su Temini ve Atık Suların Uzaklaştırılması Yılmaz Muslu, Su vakfı yayınları, 2013
Notlar
Ders notları, Ahmet YÜCEL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevredeki kullanılabilir su kaynaklarını ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ02 | Tespit edilen su kaynaklarının etüt çalışmalarını ve su ihtiyaç debilerini açıklar |
ÖÇ03 | Etüdü yapılan su kaynaklarının derlenip toplanması çalışmalarını açıklar |
ÖÇ04 | Suyun kaynağından kullanım noktalara kadar iletilmesinin hesabı ve denetimini açıklar |
ÖÇ05 | Suların depolanmasını gösterir |
ÖÇ06 | Su temini problemlerini çözer |
ÖÇ07 | Atık suların uzaklaştırılma ve arıtma yöntemlerini özetler |
ÖÇ08 | Çevre ve çevre kirliği ile ilgili çalışmaları açıklar |
ÖÇ09 | Atık su problemlerini çözer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için kullanır. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve uygulama süreçleri ile yapı metraj ve maliyetini ortaya çıkarabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kalite, standart ve standardizasyon kavramları, üretimde kalite kontrolü ile şantiye yönetimi ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile Mesleki İngilizce'yi iyi kullanabilme ve ayrıca etkili iletişim kurabilme becerisi sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında; çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği ile mesleki etik sorumluluğuna sahiptir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ülkemizin su potansiyeli | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İçilebilir suda aranan özellikler | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Su kaynaklarının sınıflandırılması ve gelecekteki ihtiyaç duyulan suyun hesaplanması | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Yüzeysel ve yeraltı su kaynaklarının incelenmesi | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Suların derlenmesi | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Suların iletilmesi ve iletim hattı problemleri | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Suların arıtılması ve depolanması | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevre bilinci ve çevrenin öğeleri | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çevre kirliliği, çevre koruma ve çevre ile ilgili yönetmelikler ve standartlar | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Atık suların derlenmesi | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Atık suların arıtılması | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Atık su problemleri | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Atık suların uzaklaştırma metodları | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Atık suların uzaklaştırılması | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,40 | ||
AKTS | 3 AKTS |