BLS401 Yeşil Kampüs

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BLS401
Ad Yeşil Kampüs
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biyoloji bölümü öğrencilerinin küresel ısınma, ekolojik dengenin bozulması, enerji kısıtı, gıda güvencesi, çevre kirliliği, su güvencesi gibi pek çok problemi güncel koşullar kapsamında algılaması ve sorunlara duyarlı biyologların mezun olmasına katkı sağlanması.

Dersin İçeriği

• Eşitlik, barış, adalet, saygı ve bilgi şeffaflığını ilke edinerek doğal sistemlerin bütünlüğünü korumak için sürdürülebilirlik kavramı çerçevesinde eğitim araştırma ulaşım, su, atık, enerji, iklim krizi, ekosistem, biyoçeşitlilik, üst yapı ve alt yapının ululararası standartlara ve anlaşmalara uyumunu önceleyen ve gerekli tüm eylem planlarını kurumsal bir kimlik ile hazırlayıp gerçekleştirilen kampüstür.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Güncel bilimsel makaleler

Notlar

İnternet araştırmaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 yeşil kampüs kavramını açıklar
ÖÇ02 su ve karbon ayak izini kavrar
ÖÇ03 iklim krizine uygun bitkilendirmenin rolünü açıklar
ÖÇ04 Yaşanabilir şehirler ve kampüsler için bireysel sorumlulukları kavrar
ÖÇ05 iklim krizinin biyoçeşitlilik üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yeşil kampüs tanımı- kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Yeşil kampüs avantajları- kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 İklim krizinin biyoçeşitlilik etkileri - Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Yaşanabilir bir kampüs için kurumsal ve bireysel sorumluluklar Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Su ayak izi - Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Karbon ayak izi Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Gıda güvencesi ve gıda güvenliği - Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 İklim krizine uygun bitkilendirmenin rolü - Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Tek sağlık, güvenlik, toplumsal eşitlik, cinsiyet eşitliği - Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Geri dönüştürülebilir materyaller - Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Isı yalıtımının enerji ekonomisinde rolü - Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Enerji kullanımında esnek ve alternatif yöntemlerin birlikte kullanımı - Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kırılgan ve hassas canlı grupların korunması - Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Yeşil kampüsler ve yeşil şehirler için kültürel varlıklarının önemi - Kaynak Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 11:28