BPP260 Blokzinciri Teknolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BPP260
Ad Blokzinciri Teknolojisi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Alişan AKTAY
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Alişan AKTAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı blokzinciri teknolojisinin tarihçesi ve teknolojik gelişimi, madencilik ve mutabakat algoritmaları ile akıllı kontratlar ve merkeziyetsiz uygulamaların getirdiği fırsatlar ve geleceği konusunda farkındalık yaratmaktır.

Dersin İçeriği

Blokzinciri teknolojisi, sayısal madencilik, mutabakat algoritmaları ve akıllı kontratlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dedeoğlu, D., A'dan Z'ye Blockchain, 2019. Şahinöz, E. Blokzincir - Kripto Paralar - Bitcoin, 2020, Sert, T. Sorularla Defi

Notlar

Solmaz M.İ. Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Blokzinciri kavramını açıklar.
ÖÇ02 Blok zinciri teknolojisinin kullanım alanlarını izah eder
ÖÇ03 Sayısal madencilik kavramını açıklar
ÖÇ04 Akıllı kontratlar ve merkeziyetsiz uygulamaların kullanım alanlarını izah eder
ÖÇ05 Mutabakat algoritmalarını özelliklerini izah eder.
ÖÇ06 Uygulama geliştirme ortamlarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar teknolojileri ile ilişkili temel, bilimsel kavramları açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Donanım yapılarını ve bu donanım yapılarını meydana getiren elektronik devre elemanlarının görev ve işlevlerini açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kavramları ve Ofis programlarını ve çeşitli paket programları kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri yazılım dillerini ve yardımcı programları ile algoritmalar geliştirerek uygulama ve çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımı yapılarıyla ilgili temel kavramları açıklar, basit yazılım kurulumları ve çeşitli donanım konfigürasyonları yapar,
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel düzeyde veri tabanı sistemlerini ve veri tabanı programlarını tasarlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal internet sayfalarında arayüz tasarlamada kullanılan basit grafik ve animasyon programlarını temel düzeyde kullanır
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağ sistemlerini, çeşitlerini açıklar, tasarlar ve basit kurulum örnekleri yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet teknolojilerini bilir kullanır ve sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli bilgisayar programlama dillerini (Delphi, Visual Basic, C++ vb.) bilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütüp sonuçlandırır
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki yeni teknolojileri algılar ve kullanır 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşları ile paylaşır, bu bilgileri diğer kişilere açıkça anlatır
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel kavramlar Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Blokzinciri nedir Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Blokzinciri alt yapısı Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Kripto paralar Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kripto para madenciliği Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Varlık transferi ve cüzdan kullanımı Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Blokzinciri güvenliği Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Tekrar Etme, Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mutabakat algoritmaları I Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Mutabakat algoritmaları II Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Akıllı sözleşmeler Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Merkeziyetsiz uygulamalar Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Merkeziyetsiz uygulama kullanım alanları Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Uygulama geliştirme ortamları Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Merkeziyetsiz uygulama örnekleri ve halka ilk arz yöntemleri Okuma, İnternet Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 11:43