Genel Bilgi
Kod | ARK541 |
Ad | M.Ö. II.Bin Yılda Kizzuvatna Arkeolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı Kilikya bölgesinin binlerce yıl niye bu kadar önemli olduğu, bölgede yaşamış olan uygarlıkların çevre kültürleri nasıl etkiledikleri gibi konulara vakıf araştırmacılar yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Kizzuwatna Ülkesi'nin coğrafi ve jeomorfolojik özellikleri, araştırma ve kazı tarihçeleri, yazılı belgeler ışığında tarihi coğrafya ve tarihi, yeni başlayan yüzey araştırması ve kazılardan elde edilen sonuçların yorumlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders materyali
Notlar
Ünal, A.-Girginer, K.S. 2007, Kilikya-Çukurova, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kilikya bölgesinin önemini kavrar |
ÖÇ02 | Bölgede yaşamış olan kültürlerin özelliklerini sınıflandırır |
ÖÇ03 | Bölgede kurulmuş bağımsız Kizzuwatna krallığını analiz eder |
ÖÇ04 | Kizzuwatna krallığının Hititlerle olan ilişkilerini değerlendirir |
ÖÇ05 | Bölge kazılarının sonuçlarını analiz eder |
ÖÇ06 | Bölgelerarası ilişkilerdeki tespit edilen malzemeleri saptar |
ÖÇ07 | Kizzuwatna'nın Hititler için olan önemini kavrar |
ÖÇ08 | Hitit-Kizzuwatna malzemesini yorumlar |
ÖÇ09 | Kizzuwatna'ya çevre kültür bölgelerinden gelmiş olan malzemeleri interdisipliner çalışmalarla değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilmek, bilgiyi değerlendirebilmek. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik yöntemleri uygulayabilmek | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonuçlarını bilişim teknolojisi ile açıklayabilmek | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mikroskopik çalışmaları yapabilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası ve farklı alanlardan kişiler ile çalışabilme yetkinliği kazanmak | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik buluntular ve kazı alanında yer alan Arkeo toprakların oluşumu ve çevre ile ilişkilerinin üzerine tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmek | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını farklı disiplinlerdeki araştırmacılar ile ulusal ve uluslar arası çalışma ortamlarında yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kazı alanlarından çıkan arkeolojik buluntuların ve toprakların arkeo-çevre özelliklerinin doğa ve fen bilimlerinin yardımı ile arkeometrik ölçümlerini yapabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kilikya'nın coğrafi ve jeomorfolojik özellikleri | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Kitabın temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kilikya'nın coğrafi özellikleriyle ilgili antik yazar ve seyyahlardan edilinen bilgiler | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kilikya'nın bölümlenmesi ve en eski isimleri | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kilikya'da yüzey araştırmaları | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kilikya'da kazılar | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kilikya'da Paleolitik ve Neolitik dönemler | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kilikya Kalkolitik çağı | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Orta Tunç Çağında Kilikya ve Kizzuwatna krallığı | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Eski Hitit Kizzuwatna ilişkileri | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hitit İmparatorluk döneminde Kizzuwatna | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kizzuwatna ve Kuzey Suriye ilişkileri | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kizzuwatna'da Hurriler | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kizzuwatna'nın Anadolu Arkeolojisindeki yeri ve önemi | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kizzuwatna sonrası Kilikya bölgesi: Genel Değerlendirme | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. İşlenecek konunu okunup araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |