Genel Bilgi
Kod | ARK012 |
Ad | Anadolu Maden Gelişimi ve Teknolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA ŞAHİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Neolitik Dönemden sanayi devrimine kadar olan süreçte Anadolu Maden gelişimini ve sanatını tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Anadoluda Neolitik süreçte başlayan maden kullanımı, maden elementleri, bezeme teknikleri, Erken Tunç Çağı, Orta Tunç Çağı ve MÖ Birinci bin yıl kültürlerinde maden sanatı bu derin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Temel Anadolu maden bilgi ve terminolojisine sahip olmak
Kaynaklar
Ders notu ders sırasında verilecek
Notlar
Uygulamalı olarak maden atölyeleri ziyareti
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anadolu maden kullanımının başlangıcını kavrar. |
ÖÇ02 | Anadoludaki maden yataklarını ve maden çeşitlerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Maden işleme ve bezeme tekniklerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Anadolu maden ticaretini açıklar. |
ÖÇ05 | Erken Tunç Çağı Anadolu madenciliğini ve gelişmeleri analiz eder. |
ÖÇ06 | Hitit Dönemi maden sanatını ayırt eder. |
ÖÇ07 | Frig,Lidya,Urartu dönemi yeni madeni buluşları sentez yapar |
ÖÇ08 | Anadolu madenciliğinin önemini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilmek, bilgiyi değerlendirebilmek. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik yöntemleri uygulayabilmek | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonuçlarını bilişim teknolojisi ile açıklayabilmek | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mikroskopik çalışmaları yapabilmek | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası ve farklı alanlardan kişiler ile çalışabilme yetkinliği kazanmak | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik buluntular ve kazı alanında yer alan Arkeo toprakların oluşumu ve çevre ile ilişkilerinin üzerine tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmek | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını farklı disiplinlerdeki araştırmacılar ile ulusal ve uluslar arası çalışma ortamlarında yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kazı alanlarından çıkan arkeolojik buluntuların ve toprakların arkeo-çevre özelliklerinin doğa ve fen bilimlerinin yardımı ile arkeometrik ölçümlerini yapabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anadolu madenciliğin tanımı ve tarihçesi | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Anadolu maden yatakları ve maden çeşitleri | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Maden işleme teknikleri | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Neolitik ve Kalkolitik Dönem madenciliği | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Erken Tunç Çağı Anadolu madenciliği | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Anadolu maden ticaret yolları | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ticarette madenciliğin önemi | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Orta Tunç Çağı Anadolu madenciliği | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kültepe maden sanatı | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hitit Dönemi maden sanatı | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yurt dışına kaçırılan madeni eserler ve Schimmel kolleksiyonu | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | MÖ Birinci Bin Anadolu maden sanatı | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Urartu, Frig ve Lidya maden sanatı | İlgili yayınlar okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel değerlendirme | Genel tekrar yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |