Genel Bilgi
Kod | JM0032 |
Ad | Aktif Tektonik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Aktif tektonik konusunun anlamının kavratılması, aktif tektoniğin jeoloji içindeki yerinin ve önemini açıklanması, güncel jeolojik olaylarının bu bağlamda değerlendirilmesi
Dersin İçeriği
Tarihçe, temel kavramlar ve tanımlamalar. Depremlerin Aktif tektonik süreçler ile ilişkilerinin açıklanması. Aktif tektonik denetiminde gelişen tektonik yapılar. Yeryüzü şekilleri, Tektonik Jeomorfoloji ve Kuvaterner etkinlikleri. Aktif tektonik yapıların belirlenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Temel lisans eğitimi almış olmak
Kaynaklar
Aktif Tektonik
Notlar
Neo Tech.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tektoniğin temel kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Neotektoniğin temel kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Yapısal ortamlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Aktif tektonik kavramını öğrenir. |
ÖÇ05 | Aktif tektonik unsurları öğrenir ve sınıflandırabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel anlamda Tektonik kavramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Aktif tektonik kuramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Fizikomekanik anlamda tektonik olayların gelişimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Jeolojik olarak Neotektonik kuramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Neotektonik kuramı içerisinde Aktif tektonik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Aktif tektoniğin makro ve mikro yapılar açısından değerlendirmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
7 | Aktif tektoniğin makro ve mikro yapılar açısından değerlendirmesi (D) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Aktif tektonik yapıların saha çalışmaları ile analizi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Aktif tektonik yapıların saha çalışmaları ile analizi (D) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Aktif yapıların doğrudan tanımlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Aktif yapıların ikincil bulgularla tanımlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bölgesel analiz yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yerel analiz yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yerel analiz yöntemleri (D) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-a | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları*b | Okuma-uygulama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |