Genel Bilgi
Kod | JM009 |
Ad | Fasiyes ve Çökelme Ortam Analizi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Sedimanter kayaçlarda fasiyes ve çökelme ortam analizi yapabilmeyi öğretmek
Dersin İçeriği
Sedimanter kayaçlarda saha ve laboratuvar analizleri
Dersin Ön Koşulu
sedimantoloji
Kaynaklar
Desr notları (kemal Gürbüz)
Notlar
Çökelbilimi Mehmet Önalan
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sedimanter kayaçları tanımlar |
ÖÇ02 | Sedimenter kayaçlarda detay analizler yapabilir |
ÖÇ03 | Fasiyes ve çökelme ortam analizi yapar |
ÖÇ04 | Sedimanter ortamları sahada tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | sedimantoloji tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fasiyes, Çökelme ortam tanımlaması ve sınıflama | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 1 Saha çalışmaları ve örnekler 1 | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | 2 Saha çalışmaları ve örnekler 2 | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | 3 Saha çalışmaları ve örnekler 3 | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 1 Laboratuvar çalışmaları örnekler 1 | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | 2 Laboratuvar çalışmaları örnekler 2 | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | 1 Fasiyes ve çökleme ortamları karasal 1 | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | 2 Fasiyes ve çökleme ortamları karasal 2 | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | 3 Fasiyes ve çökleme ortamları karasal 3 | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Deltaik ortamlar | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Resifal ortamlar | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kıyı ortamları | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Derin deniz ve denizaltı yelpaze ortamları | önceki hafta/haftalar çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |