Genel Bilgi
Kod | TMT265 |
Ad | Genel Ekonomi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi UFUK GÜLTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi UFUK GÜLTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Ekonominin temel kavramlarını ve sorunlarını, ekonomik sistemleri ve ekonominin ilgilendiği temel konuları inceleyerek mikro ve makro ekonomi düzeyinde bilgi birikimi sağlar; bu bilgilere bağlı olarak tarım ekonomisi disiplinindeki ekonomi içerikli derslere temel oluşturacak bilgileri kazanır.
Dersin İçeriği
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar, piyasa çeşitleri, fiyat oluşumu, tüketici davranışları teorisi, üretim teorisi, bölüşüm teorisi, milli gelir, istihdam, para ve banka, dış ticaret.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yurdakul, O., Gültekin, U., 2009. Genel Ekonomi. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Kitapları Yayın No: A-92. Adana
Notlar
Ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekonomiyle ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Ekonominin temel sorunu olan kaynakların etkin kullanımına yönelik ilkeleri açıklar. |
ÖÇ03 | Arz-talep, piyasa yapısı, fiyat oluşumu ve bunlar üzerinde etkili faktörleri yorumlar. |
ÖÇ04 | Makro ekonomik değişkenler ile aralarındaki ilişkileri tartışır. |
ÖÇ05 | Ekonominin işleyişini genel olarak algılar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekonomi İle İlgili Temel Bilgiler (sorunlar, ekonomik sistemler, doktrinler) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ekonomi İle İlgili Temel Kavramlar (İhtiyaç, mal ve hizmet, kıymet, fayda) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ekonomi İle İlgili Temel Kavramlar (Üretim faktörleri) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Piyasa Çeşitleri (piyasa kavramı, tam rekabet piyasası, diğer piyasa çeşitleri) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Fiyatın Oluşumu (talep) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Fiyatın Oluşumu (arz) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Fiyatın Oluşumu (esneklik, fiyat oluşumu, tarımda periyodik fiyat hareketleri) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tüketici Davranışları Teorisi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Üretim Teorisi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bölüşüm Teorisi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Milli Gelir ve İstihdam | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Para ve Banka | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Dış Ticaret, Ekonomik Büyüme, Kalkınma | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Tekrar-Ekonominin İşleyişi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |