Genel Bilgi
Kod | TMT269 |
Ad | Tarla Bitkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FARUK TOKLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarla bitkilerini içeren endüstri bitkileri, tahıllar yem bitkileri ve yemeklik dane baklagil bitkilerinin tanınması, kullanım alanları, ekonomik önemleri, yetiştirme teknikleri ve karşılaşılan sorunlar konularını kavrar
Dersin İçeriği
Tarla bitkilerini oluşturan ve ekonomik değeri yüksek olan tüm bitkiler kullanım alanlarına göre ayrı ayrı ele alınarak, morfolojik özellikleri ve adaptasyon istekleri ile yetiştirme teknikleri açıklanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Tarla bitkilerinin sınıflandırılması ve kullanım alanları ile ekonomik önemlerinin araştırılması
Kaynaklar
Tarla bitkileri - ankara üniversitesi ziraat fakültesi ders kitabı : 540 TARLA BİTKİLERİ (GENEL) Prof. Dr. Hasan BAYDAR Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri Bölümü
Notlar
tarla bitkileri - ankara üniversitesi ziraat fakültesi ders kitabı : 540 TARLA BİTKİLERİ (GENEL) Prof. Dr. Hasan BAYDAR Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri Bölümü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı iklim bölgelerine uygun tarla bitkileri ve yetiştiriciliği |
ÖÇ02 | Pazar ekonomisine uygun tarla ürünü elde edilmesi. |
ÖÇ03 | Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Farklı ekolojik koşullar için bitki türü veya çeşit önerebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Serin iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin sistematiği | Ders kitabındaki ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Serin iklim tahıllarında büyüme gelişme özellikleri ve morfolojik özellikleri ve yetiştirme tekniklerinin anlatımı. | Sıcak iklim tahıllarında morfolojik özellikler ve yetiştirme tekniklerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sıcak iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin adaptasyon istekleri ve ekonomik önemi. | Ders Notundaki İlgili Bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sıcak iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin ve yetiştirme teknikleri büyüme gelişme özellikleri ve morfolojik özelliklerinin anlatımı. | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Lif bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri. | Lif bitkilerinin sınıflandırılması ile ilgili gerekli araştırmalarınyapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yağ bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı | Yağ bitkilerinin ekonımik önemi ve yetiştirilmesi ile ilgili tekniklerin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nişasta ve şeker bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı | Nişasta ve şeker bitkilerinin sınıflandırılması ve yetiştirme tekniklerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Endüstri bitkilerine giriş | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tütün ve keyf bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı. | Ders kitabındaki İlgili Bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yemeklik Tane baklagillerin Ekonomik Önemi, Sistematiği. | Yemeklik tane baklagillerin ekonomik öneminin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yemeklik dane baklagillerin Adaptasyon İstekleri | Ders Notundaki İlgili Bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yemeklik dane baklagillerin yetiştirme tekniklerinin tanıtımı. | Ders Notundaki İlgili Bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yembitkilerinin önemi, sistamatiği, bitkisel özellikleri | Yem bitkilerinin ülke ekonımisndeki önemi hakkında araştırmanın yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yembitkilerinin adaptasyonu, yetiştirme tekniği. | Ders Notundaki İlgili Bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |